Uhodavanje zaposlenika ili onboarding po mjeri tvrtke i čovjeka

Onboarding u tvrtki je prva prilika za zadržavanje zaposlenika

Zašto je onboarding kritična faza u svakoj tvrtki, a posebno tamo gdje se teže pribavljaju novi ljudi zbog situacije na tržištu rada?

Što je najbitnije poduzeti da se onboarding planira i pripremi da glatko prođe posebno prvih par tjedana pa onda prvih nekoliko mjeseci.

Znate li kao vlasnik – poslodavac bitno o procesu onboardinga i što osigurati prije?

Što znači provesti smislen onboarding – uhodati novog zaposlenika u

tvrtki,
poslovnim procesima,
zahtjevima radnog mjesta,
među novim ljudima…
u novoj kulturi (ako je strani radnik)

Kako se planira i što sadrži te kojom dinamikom se provodi uhodavanje?

Što je bitno od strane poslodavca osigurati PRIJE onboardinga u tvrki?

 

Npr. bitno je osigurati npr. za strane radnike:

  • smještaj za zaposlenike koji je blizu mjesta rada (uštedjet ćete na putnim troškovima)
  • iskomunicirati sa najmodavcem o kojim ljudima iz koje zemlje se radi i što se može očekivati od ponašanja (npr. navike u prehrani, odnos prema osobnoj higijeni i dr.)
  • zaštitnu opremu za radnike- ako se koristi
  • osobu – mentora koja će moći uhodavati strane radnike u posao na engleskom jeziku

 

Poželjno je:

  • informirati se osnovno o kulturi zemlje iz koje radnici dolaze da se pripreme na različitosti u navikama življenja
  • pripremiti kratke upute na engleskom jeziku oko bitnih stvari u firmi kao što su npr. pravila rada i ponašanja u tvrtki  (alkohol nije dozvoljen na radnom mjestu, radno vrijeme, prekovremeni sati, isplata plaće, godišnji odmor, što u slučaju kada se radnik razboli….)

 

Što je bitno od strane poslodavca osigurati po dolasku stranih radnika u RH?

 

  • Mentora – iskusnog izvršitelja koji treba znati kako

 

  • prenijeti stranom zaposleniku informacije o radnim zadacima (iz opisa posla)

 

  • praktično pokazati načine izvršenja posla na zakonit i efikasan način (koji sadržaj posla i procedure i rokovi su najbitniji) ,

 

  • uputiti radnika na korištenje alata ili aplikacija (koje aplikacije i zašto i kako se koriste, na primjerima pokazati i nadgledati radnika dok ne usvoji samostalno)

 

  • Osobu koja će uz mentora koji je zadužen za uhodavanje u posao, uhodati ljude da ne lutaju po mjestu/gradu za osnovne životne stvari –  trgovine, ljekarne, dom zdravlja, poslovnica  banke/bankomati

 

Mentor kao centralna „figura“ onboardinga

Mentor/ica koji zna, hoće i može učiniti prve korake sa novim čovjekom u tvrtki da ga/nju ohrabri i privuče na duže staze za rad u tvrtki je..

Zlata vrijedan.

Mentor koji se aktivno upoznaje unaprijed o čovjeku-zaposleniku koji dolazi, jer ste mu učinili dostupnim informacije koje ste prikupili tijekom selekcije kandidata je na pravom mjestu i ulozi koju ste mu dodijelili

U centralnoj ulozi onboardinga.

Osim forme Plana onboardinga koji ima „u rukama“ a koji može biti krasan papirnati ili digitalni uradak sa fency tablicama i lijepim tekstom u bojama tvrtke i sa logom…

Taj mentor, ako je pravi ima svoj konkretan mikro plan akcija KAKO:

🔷 i kada operativno proći na kojim valjanim primjerima sa novima?
🔷 podučiti i ohrabriti nove zaposlenike da smiju pogriješiti ali i trebaju naučiti ispraviti pogreške
🔷 ostati nakon prvih par intenzivnih tjedana mentorstva TO GO osoba novima (prema potrebi)?

🔷 se nositi sa mogućim  izazovima kada se ljudi susreću sa drugim kulturama (npr. prilagodba sa stranim radnicima je dodatno zahtjevnija u odnosu na domaće radnike)….

🔷 davati feedback a da poštuje načela prof. primjene

–   Biti usmjeren na konkretno ponašanje čovjeka-zaposlenika u konkretnoj situaciji
–   Koristiti „ja poruke“ u komunikaciji
–   Koristiti jezik (terminologiju) koju razumije primatelj
–   Provjeriti razumijevanje – je li novi/a razumio što i kako dalje?
–   Prekrižiti opciju nedavanja feedbacka / ignoriranja novih!
–   Primjenjivati čarobne moći 4 riječi: hvala, izvoli, molim, oprosti

Ako imate takvog mentora/icu nagradite ga/nju dodatno za mentorstvo i zadržite što duže sa vama u tvrtki!

Jer ta vam osoba vrijedi svake nagrade i više od nje!

Ta osoba je najfinije ljudsko ljepilo za tvrtku i nove zaposlenike i presudna je za stvaranje dojma novo-zaposlenog o tvrtki i ljudima o kulturi o mikroklimi tvrtke.

Nemate takvog mentora? Ni to nije nerješivo.

Jer na temu Onboardinga (uhodavanja) zaposlenika po mjeri tvrtke i čovjeka nudim  praktične edukacije  i dodatne prateće materijale za rad!

Ne zaboravite da je mogućnost učenja, razvijanja vlastitih potencijala te povećanje vlastite kompetentnosti i područja utjecaja ogromno motivirajuće područje koje pojedinca može dugoročno vezati za tvrtku!

Taj proces počinje onboardingom!

Zato je jako bitno  kome ćete u ruke operativno povjeriti tu odgovornu ulogu mentoriranja.

Tu sve počinje, pa čak i početak kraja!

Komunikacija, ona bitna životno- poslovna sa zaposlenicima nikako se ne treba ograničiti samo na razvoje intervjue već vrijedne informacije o zaposlenicima prikupljamo tijekom cijele godine gradeći odnose povjerenja i suradnje i uključivosti te posljedično rasta zadovoljstva i smislenog angažmana zaposlenika, a sve počinje od onboardinga!

To uključuje konkretne aktivnosti dijeljenja informacija u raznim formatima (a samo jedan od njih je FEEDBACK), kao i poticanje zaposlenika da daju svoje ideje i pokažu kreativnost te da se na taj način u praksi provjeri jesmo li i dalje na zajedničkom putu vrijednosti koje dijelimo ako računamo na održivost suradnje duže od odrade probnog roka.

Upravo u samom onboardingu sadi se sjeme smjera razvoja karijere zaposlenika, tj da li će ona u budućnosti ići u stručnom, voditeljskom ili nekom  lateralnom smjeru jer možda osoba ulazi u tvrtku kao zaposlenik koji će obavljati poslove marketinga a kasnije kroz rad as ljudima razvije interes za HR tematiku i upravljanje i razvoj ljudskih potencijala.

Kako god bilo plodovi dobrog odnosa se ubiru tek kada se posadi zdravo sjeme tog odnosa.

A ono počinje klijati od faze onboardinga!

 

HR konzultantica

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru