Zašto?
Investicija u edukaciju zaposlenika je jedna od mudrijih investicija koja gradi i jača najznačajnije potencijale koje tvrtka uopće može imati.
Ljude – zaposlenike.
Bitno je mudro odabrati potrebne (HR)edukacije jer su one i prilika i alat tvrtki i zaposlenicima za win-win:
- zaposlenicima da sebe razvijaju, da ostanu u tijeku sa novostima u struci, da budu kompetentni
- da kao kompetentni zaposlenici rade na kvaliteti i rastu poslovanja
- za tvrtku, da oživotvori smisleno nagrađivanje radnih rezultata zaposlenika
- za motiviranje zaposlenika i dodatni angažman u radu
- za izgradnju dugoročnog odnosa zaposlenika i poslodavca – zadržavanje u tvrtki
Osim drugih poslovnih tema HR teme su jako bitne jer:
- ljudi rade sa ljudima i
- pružaju usluge ljudima i
- prodaju proizvode ljudima
- i sa ljudima – klijentima – grade odnose!
Kako?
Zašto je lako razumjeti i prihvatiti. A KAKO?
Kako je kao i sve drugo teže provesti.
Jer traži dosljednost u primjeni da bi dalo rezultate. I traži komunikaciju sa zaposlenicima koji trebaju biti aktivni sudionici planiranja edukacija koje se planiraju za njih u sklopu njihovog profesionalnog razvoja.
Zato ako ozbiljno planirate investirati u edukacije kako bi:
✅ nadogradili kompetencije vas i zaposlenika
✅ klijentima isporučiti kvalitetna poslovna rješenja usklađena sa propisima
Jako je bitno.
Smisleno odabrati edukacije koje realno trebaju tvrtki i zaposlenicima i ne troše uzalud:
❌ vrijeme
❌ zdravlje
❌ novce
Valjana je ona platforma za poslovne edukacije koja svojom konkretnom ponudom prilagođava svoju ponudu vašim potrebama i rješava vas dobar dio muka gdje i što odabrati da poslujete kako treba – prema mjeri tvrtke i zaposlenika!
Ono što je vaš dio posla je prvo napraviti internu procjenu potreba za izobrazbom za zaposlenike.
Sa jednom solidnom analizom potreba za izobrazbom zaposlenika plan izobrazbe bit će realan i FIT za tvrtku i nećete više „bacati“ novac, vrijeme zaposlenika i druge resurse tvrtke u „vjetar“!
Dakle, internom procjenom potreba za izobrazbom utvrđujete:
✅ Gap-ove između postojećih kompetencija zaposlenika i onih koje im trebaju
✅ Sadržaj i oblik izobrazbe koja će popuniti gap-ove kompetencija zaposlenika ovisno o:
- ulogama koje imaju u sklopu poslovnih procesa (funkcija)
- radnim zadacima koji su bitni za kvalitetu i efikasne isporuke
- čestini i složenosti komunikacija sa klijentima – za što je jako bitno imati potrebne kompetencije te svjesno upravljati doživljajem korisnika usluga i proizvoda
- EU ili neEUprojektima u kojima sudjeluju
- drugim specifičnim područjima rada zaposlenika
Informacije dobivene temeljem valjano napravljene procjene potreba za izobrazbom omogućit će vam da napravite odgovarajući
✅ Plan izobrazbe
Plan izobrazbe je dokument formatom prilagođen potrebama tvrtke.
Taj dokument može biti dostupan npr. u sheranom folderu ili HR aplikaciji ako je tvrtka koristi kako bi zaposlenici imali na jednom mjestu objedinjeno i kako bi mogli planirati unaprijed svoje obveze i znati:
- tko od zaposlenika,
- zašto i što,
- u kojem opsegu i
- na kojoj razini,
- kada
- u kojim formatima izobrazbe
treba usvojiti/ usavršiti/ biti u tijeku sa izmjenama ključnih propisa!
✅ Razvojni put zaposlenika u tvrtki – u dogovoru sa njim/njom
Podaci iz plana izobrazbe su samo jedan dio podataka koji se koristi kao informacija za razvojne intervjue sa zaposlenicima koji se provode prema potrebama.
✅ Pull zaposlenika koji imaju kapacitet za mentore, edukatore …
Zato je jako bitno iskomunicirati sa ljudima kako oni vide potrebe za usavršavanjem, koje su potrebe zbog poslovanja tvrtke i gdje je presjek tih potreba da se popune gap-ovi u kompetencijama a da ljudi nauče i nešto novo što ih obogaćuje dodatno na osobnoj razini i čini zadovoljnima.
Jer bitno je imati zadovoljne i angažirane zaposlenike jer oni stvaraju vrijednosti za tvrtku.
Koju god poslovnu edukaciju birali od koga god na ovoj planeti, prvo provjerite i budite sigurni da je ta edukacija
- sadržajno
- formatom
- praktičnim primjerima i
- popratnim materijalima nakon radionice – za daljnji rad
primjenjiva za praksu poslovanja baš vaše tvrtke i za smislen razvoj zaposlenika.
Zapitajte se dodatna 2 pitanja – da “zakucate”:
Štedi li edukacija koju birate zaposlenicima desetke ili stotine sati lutanja, traženja i učenja, obično na vlastitim pogreškama koje mogu koštati tvrtku novaca i reputacije?
Nije li isplativije zaposlenike uputiti na odgovarajuće i korisne edukacije nego prepustiti ih samima sebi?
Ako je odgovor na oba pitanja DA
Imate izbor(e)!
PS: Čim čitate ovaj blog i to ovdje do kraja, ne da vjerujem nego sam sigurna da ste svjesni da je tvrtka na tržištu jaka koliko njeni timovi imaju jake (smisleno nabildane) „mišiće“ kompetencija“ i koliko ih znaju primijeniti 💪
Sretno vam u smislenom bildanju kompetencija zaposlenika i vas 🙂
Tu sam ako zapnete – na dohvat klika za konzultacije!
HR konzultantica
mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije