Zašto i kako mudro investirati u (HR)edukacije za zaposlenike?

Zašto?

Investicija u edukaciju zaposlenika je jedna od mudrijih investicija koja gradi i jača najznačajnije potencijale koje tvrtka uopće može imati.

Ljude – zaposlenike.

Bitno je mudro odabrati potrebne (HR)edukacije jer su one i prilika i alat tvrtki i zaposlenicima za win-win:

  • zaposlenicima da sebe razvijaju, da ostanu u tijeku sa novostima u struci, da budu kompetentni
  • da kao kompetentni zaposlenici rade na kvaliteti i rastu poslovanja
  • za tvrtku, da oživotvori smisleno nagrađivanje radnih rezultata zaposlenika
  • za motiviranje zaposlenika i dodatni angažman u radu
  • za izgradnju dugoročnog odnosa zaposlenika i poslodavca – zadržavanje u tvrtki

 

Osim drugih poslovnih tema HR teme su jako bitne jer:

  • ljudi rade sa ljudima i
  • pružaju usluge ljudima i
  • prodaju proizvode ljudima
  • i sa ljudima – klijentima – grade odnose!

 

Kako?

Zašto je lako razumjeti i prihvatiti. A KAKO?

Kako je kao i sve drugo teže provesti.

Jer traži dosljednost u primjeni da bi dalo rezultate. I traži komunikaciju sa zaposlenicima koji trebaju biti aktivni sudionici planiranja edukacija koje se planiraju za njih u sklopu njihovog profesionalnog razvoja.

Zato ako ozbiljno planirate investirati u edukacije kako bi:

✅  nadogradili kompetencije vas i zaposlenika
✅  klijentima isporučiti kvalitetna poslovna rješenja usklađena sa propisima

Jako je bitno.

Smisleno odabrati edukacije koje realno trebaju tvrtki i zaposlenicima i ne troše uzalud:

❌  vrijeme
❌  zdravlje
❌  novce

Valjana je ona platforma za poslovne edukacije koja svojom konkretnom ponudom prilagođava svoju ponudu vašim potrebama i rješava vas dobar dio muka gdje i što odabrati da poslujete kako treba – prema mjeri tvrtke i zaposlenika!

Ono što je vaš dio posla je prvo napraviti internu procjenu potreba za izobrazbom za zaposlenike.

Sa jednom solidnom analizom potreba za izobrazbom zaposlenika plan izobrazbe bit će realan i FIT za tvrtku i nećete više „bacati“ novac, vrijeme zaposlenika i druge resurse tvrtke u „vjetar“!

Dakle, internom procjenom potreba za izobrazbom utvrđujete:

✅  Gap-ove između postojećih kompetencija zaposlenika i onih koje im trebaju

✅  Sadržaj i oblik izobrazbe koja će popuniti gap-ove kompetencija zaposlenika ovisno o:

  • ulogama koje imaju u sklopu poslovnih procesa (funkcija)
  • radnim zadacima koji su bitni za kvalitetu i efikasne isporuke
  • čestini i složenosti komunikacija sa klijentima – za što je jako bitno imati potrebne kompetencije te svjesno upravljati doživljajem korisnika usluga i proizvoda
  • EU ili neEUprojektima u kojima sudjeluju
  • drugim specifičnim područjima rada zaposlenika

 

Informacije dobivene temeljem valjano napravljene procjene potreba za izobrazbom omogućit će vam da napravite odgovarajući

✅  Plan izobrazbe

Plan izobrazbe je dokument formatom prilagođen potrebama tvrtke.

Taj dokument može biti dostupan npr. u sheranom folderu ili HR aplikaciji ako je tvrtka koristi kako bi zaposlenici imali na jednom mjestu objedinjeno i kako bi mogli planirati unaprijed svoje obveze i znati:

  • tko od zaposlenika,
  • zašto i što,
  • u kojem opsegu i
  • na kojoj razini,
  • kada
  • u kojim formatima izobrazbe

treba usvojiti/ usavršiti/ biti u tijeku sa izmjenama ključnih propisa!

✅  Razvojni put zaposlenika u tvrtki – u dogovoru sa njim/njom

Podaci iz plana izobrazbe su samo jedan dio podataka koji se koristi kao informacija za razvojne intervjue sa zaposlenicima koji se provode prema potrebama.

✅  Pull zaposlenika koji imaju kapacitet za mentore, edukatore

Zato je jako bitno iskomunicirati sa ljudima kako oni vide potrebe za usavršavanjem, koje su potrebe zbog poslovanja tvrtke i gdje je presjek tih potreba da se popune gap-ovi u kompetencijama a da ljudi nauče i nešto novo što ih obogaćuje dodatno na osobnoj razini i čini zadovoljnima.

Jer bitno je imati zadovoljne i angažirane zaposlenike jer oni stvaraju vrijednosti za tvrtku.

Koju god poslovnu edukaciju birali od koga god na ovoj planeti, prvo provjerite i budite sigurni da je ta edukacija

  • sadržajno
  • formatom
  • praktičnim primjerima i
  • popratnim materijalima nakon radionice – za daljnji rad

primjenjiva za praksu poslovanja baš vaše tvrtke i za smislen razvoj zaposlenika.

Zapitajte se dodatna 2 pitanja – da “zakucate”:

Štedi li edukacija koju birate zaposlenicima desetke ili stotine sati lutanja, traženja i učenja, obično na vlastitim pogreškama koje mogu koštati tvrtku novaca i reputacije?

Nije li isplativije zaposlenike uputiti na odgovarajuće i korisne edukacije nego prepustiti ih samima sebi?

 

Ako je odgovor na oba pitanja DA

Imate izbor(e)!

 

PS: Čim čitate ovaj blog i to ovdje do kraja, ne da vjerujem nego sam sigurna da ste svjesni da je tvrtka na tržištu jaka koliko njeni timovi imaju jake (smisleno nabildane) „mišiće“ kompetencija“ i koliko ih znaju primijeniti 💪

Sretno vam u smislenom bildanju kompetencija zaposlenika i vas 🙂

Tu sam ako zapnete – na dohvat klika za konzultacije!

HR konzultantica

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

 

 

 

 

 

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru