Kako upotrebom intervjua pomažete poslovanju tvrtke?

Intervju, kao razgovor između osoba, planiran je i provodi se sa ciljem prikupljanja informacija o zaposleniku/ kandidatu na svrhovit način.

Dobre strane korištenja intervjua za tvrtku dolaze sa redovitom upotrebom.

Bolje je ne raditi ga pro forme.

Bitno je dobiti vrijedne informacije o motivaciji, kompetencijama, preferencijama, sustavu vrijednosti zaposlenika ili kandidata za posao, kako bi onaj koji vodi intervju mogao dobro procijeniti npr:

  • je li zaposlenik/ca radi posao kako treba i čak i više od toga
  • je li neki kandidat „fit“ za npr. konkretno radno mjesto,
  • je li zaposlenik/ca zreo/la za promaknuće,
  • treba li nekome i zašto koja točno edukacija
  • ima li određeni zaposlenik/ca „šlifa“, volje i kompetencija za mentoriranje u tvrtki

 Vjerujem da ste svjesni da je važno komunicirati sa zaposlenicima redovno, a ne samo jednom godišnje na intervjuu za procjenu/profesionalni razvoj.

A kada dođe taj intervju (probajte kvartalno na miru popričati sa zaposlenicima) a ne sve bitno ostavljati za komunikaciju u tom polugodišnjem i godišnjem intervju.

Kvartalno uz kavu jutrom dok ste svježi i pripremite se i provedite ga tako da ima svrhu to što radite i da zaposlenici i vi dobijete iz tog razgovora – ono potrebno!

Sve ono što će biti smjer za daljnje aktivnosti i poslodavcu i zaposlenom.

 

Bitna je dobra priprema!

Uz dobru pripremu za intervju sa zaposlenicima u tvrtki već ste na pola puta.

Solidna priprema uključuje barem sljedeće

👉 ažurirajte informacije o zaposleniku prije intervjua

👉 napišite cca  50% najbitnijih pitanja

👉 osigurajte vrijeme i prostor bez ometanja
👉 držite se strukture intervjua (uvod – zašto ste se sastali; središnji dio – prikupljanje informacija i zaključni dio – sumiranje i info zaposleniku ŠTO i KAKO za dalje)
👉 20-ak % vremena vi govorite a 80%-ak pažljivo slušate/bilježite bitno (odgovore i neverbalno ponašanje)
👉 provjeravate jeste li se dobro razumjeli i otvoreno odgovarate na pitanja zaposleniku

 

Provedite intervju koristeći

👉 OTVORENA PITANJA – pretežito, jer potičete zaposlenike  na razgovor, na dodatno pojašnjavanje, istražujete

Npr:

  1. Molim te reci mi kako si riješio/la konkretnu situaciju sa nezadovoljnim kupcem XY /izvođačem radova ZZ ili dobavljačem HG?
  2. Što misliš kada kažeš da je Pero/Katica „zbrzao/la“ narudžbu za našeg velikog klijenta „AB“?
  3. Kako si primjenio/la u konkretnoj situaciji Y vještinu pregovaranja?
  4. Na osnovu čega zaključuješ da su klijenti zadovoljni sa našim načinom komunikacije/prezentacije usluge/proizvoda

👉ZATVORENA PITANJA – koristite u manjini, za dodatnu provjeru informacija o nečemu nekome ili za vraćanje u fokus zaposlenika…

Npr:
1.     Jesi li završio ono izvješće u excelu?
2.     Znaš li 100% samostalno koristiti aplikaciju X?

👉 tipovi pitanja koja NE PREPORUČAM

npr višestruka pitanja – zbunjuju zaposlenike

„Što si završio od redovnih poslova ovaj mjesec i jesi li stigao zbog ove nabave u tijeku sve napraviti i jesu li te pitali što za tu nabavu  Jasnini dečki?

npr. navodeća pitanja – dodana vrijednost im je nula

„Za ovaj posao sa novim klijentom je važna analitičnost, a ti si takav/a, jel da?

 

Bitno vam je koristiti u tvrtki komunikacijske alate i biti u tijeku i prepoznavati na vrijeme signale kada npr. zaposlenici čine sljedeće: 

  1. prešućuju (ono što nekad nisu)
  2. okreću glavu diskretno (praveći se da ne vide nešto ili nekoga )
  3. referiraju skraćeno o nečemu i brzo prelaze na drugu temu
  4. mijenjaju boju kože lica/vrata ali ništa ne govore kada se spominju određeni ljudi i/ili aktivnosti
  5. nekadašnji angažirani počinju  samo „odrađivati“ uz propuste koje nisu nikada radili (ispod njihovog nivoa kompetencija i iskustva)
  6. nestane veći dio neformalnih interakcija i ljudi se „zabiju u svoj kutak“ (fizički ili virtualni)

Jer to su samo neki od signala da bi tvrtka mogla, ako se žmiri na njih, krenuti putem scenarija Titanika

Bitno je imati pregled i saznanje kako „dišu ljudi“ u tvrtki i znati u koju kategoriju vam spadaju zaposlenici i koje akcije trebate poduzeti da ih motivirate i zadržite da rade sa vama.

Ili da se na vrijeme oprostite ako ne ide kako treba.

Znate li podijeliti zaposlenike u npr. 4  kategorije?

  1. Oni koji rade SA vama (super angažirani, zadovoljni i zaslužuju sve benefite!)
  1. Oni koji rade UZ vas (korektno rade za plaću i žele se zadržati uz vas jer im je dovoljno dobro)
  1. Oni koji djeluju skriveno – nisu zadovoljni sa sobom, poslom, vama, životom….tko bi ga znao?…počinju širiti nezadovoljstvo…
  1. Oni koji otvoreno djeluju protiv tvrtke/vas jer imaju „u džepu“ drugu opciju – prelazak konkurenciji ili preotimanje vaših klijenata za svoj budući posao?

 

Porazgovarajte sa ljudima i odlučite što i kako dalje i da li dalje!?

Ako vi nemate vremena, nađite nekoga sposobnog  kome delegirati.

Ili osposobite kroz praktične edukacije po mjeri tvrtke nekoga tko će to raditi – razgovarati sa ljudima na profesionalan način tj. voditi intervjue.

Ili vam ostaje opcija angažiranja HR stručnjaka koji će uspostaviti HR procedure i komunikaciju u tvrtki za izgradnju povjerenja i poticanje angažmana zaposlenika.

Kako god se odlučili samo da poduzmete neku smislenu aktivnost.

A ne zaboravite se podsjetiti i na pravila  profesionalnog davanja  feedbacka o čemu sam također pisala u jednom od prijašnjih blogova :

https://abpro.hr/7-primjenjivih-savjeta-za-upotrebu-feedbacka-u-tvrtki/

Najgora opcija je – ne učiniti ništa.

Jer rezultat nečinjenja neće biti nula, već  u tvrtki  prisutni

MINUSI!

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru