Benefiti za zaposlenike razlikuju se po dobnim skupinama, spolu, zdravstvenom stanju i mnogim drugima faktorima. HR treba prepoznati što im ponuditi.
Kako pronaći i koristiti odgovarajući „metar za ljude“ baš za vašu tvrtku?
Da produkt bude HR po mjeri vaše tvrtke i živih ljudi – zaposlenika!
Da bi ste u tvrtki potaknuli ljude da se motivirano i angažirano trude doprinositi realizaciji ciljeva jako je bitno znati koji benefiti za zaposlenike motiviraju točno određene osobe.
Potrebno je:
👉 razraditi i posložiti:
- procedure (od zapošljavanja, upravljanja radnim učinkom, paketa benefita, edukacija na putu njihovog profesionalnog razvoja)
- komunikacije (dnevne, tjedne, mjesečne, kvartalne)
- alate rada (npr. koje aplikacije i zašto baš te imaju smisla za tvrtku)
- okružje radno (npr. kakve navike i preferencije imaju zaposlenici, kombinacije rada od doma i uredu, imaju li sve potrebno za nesmetan rad?..)
Kada posložite mudro sve procedure i načine komunikacije te sve ostalo bitno za nesmetan rad ljudi u tvrtki
👉rezultat će biti da:
• ih privlači da rade u njemu,
• mogu funkcionirati kao autentična bića – takvi kakvi jesu,
• smiju pogriješiti i imaju koga pitati ako nešto ne znaju da lakše isprave te greške
• smisleno usavršavanje je vrijednost koju tvrtka stvarno živi
• znaju da se njihov trud fer vrednuje prema jasnim kriterijima
• su ti kriteriji razumljivi, smisleni i poznati svima
• se ustrajno živi ono što se priča!
To je tvrtka u kojoj je ljudima jasno od prvog dana ulaska u nju, kada započne proces onboardinga,
• zašto, što i kako radite što svi skupa gradite
• što tko dobiva u tom odnosu poslodavac- zaposlenik
Kako detektirati benefite za zaposlenike?
Da bi ste mogli znati što pokreće vaše zaposlenike potrebno je razgovarati s njima redovito.
Ako nemate vremena zadužite nekoga u tvrtki koji ima smisla za komunikaciju sa ljudima
Ako ne zna neka se educira obučite za to), tko će vam pomoći ako vi ne stignete.
Nije dovoljan samo godišnji intervju.
Ako ne komunicirate redovito sa ljudima i niste u tijeku što se doista događa:
- s njima
- među njima – suradnicima
- između njih i voditelja
Prije ili kasnije dogodit će se scenarij „odlaska iz tvrtke preko noći!“
A svjesni ste da se baš ništa vezano uz ljudske odnose ne događa „preko noći“.
Zato upoznajte ljude i nagradite ih prema jasnim kriterijima i to benefitima koji njima znače a tek onda tvrtki/vama.
A ne da se zaposlenicima koji idu jutrima na fizikalnu terapiju da razgibaju zglobove ruku ili lumbalne kralješke nudi benefit
„Napredni program u teretani – 𝙛𝙧𝙚𝙚𝙚𝙚𝙚“!
A rekli su vam da mole stol koji se može podići i kod kojeg mogu povremeno
Stajati i raditi!!
Jer to im treba – ne kao benefit nego sredstvo rada!
A benefit može biti dodatno zdravstveno osiguranje, npr.?
Pa nije to tako teško dokučiti i posložiti.
Ali treba sa ljudima razgovarati.
Zaposlenici danas na tržištu rada imaju prilika više nego ikada!
Dobro pogođen set benefita može biti jezičac na vagi za
njihovu odluku da se zadrže baš u određenoj (vašoj) tvrtki.
Zato nije zgorega podsjetiti se (pisala sam već o tome) ali opet ću istaknuti – alate za komunikaciju u tvrtki.
7 dnevno-komunikacijskih „alata“
👉Koristite
- Jasno komunicirate informacije i očekivanja od zaposlenika i to zauzvrat pružajte njima
- Dajete i tražite feedback
- Uključujete zaposlenike u odlučivanje
- Potičete ih na razmišljanje svojom glavom
- Preispitujte – skupa sa zaposlenicima – što je u firmi zrelo za promjene
- Budete dosljedni u primjeni tehnika koje zadržavaju zaposlenike (materijalni i nematerijalni benefiti)
- Našalite se kada god možete
Produkt dosljedne primjene 7 aktivnosti rezultirat će da zaposlenici rade s vama a ne protiv vas ili samo za vas.
To su supstancijalne razlike koje utječu na poslovanje tvrtke!
Bitno vam je koristiti u tvrtki komunikacijske alate i biti u tijeku i prepoznavati na vrijeme signale kada zaposlenici prešućuju (ono što nekad nisu), okreću glavu diskretno (praveći se da ne vide nešto ili nekoga), brzo prelaze na druge teme, mijenjaju boju kože lica/vrata ali ništa ne govore kada se spominju određeni ljudi i/ili aktivnosti itd.
Jer to su samo neki od signala da bi tvrtka mogla, ako se žmiri na njih, krenuti putem scenarija Titanika.
Bitno je imati pregled i saznanje kako „dišu ljudi“ u tvrtki i znati u koju kategoriju vam spadaju zaposlenici i koje akcije trebate poduzeti da ih motivirate i zadržite da rade sa vama angažirano.
Nisu sve akcije iste za sve ljude!
Ili da se na vrijeme oprostite od nekih zaposlenika ako ne ide kako treba.
Sažetak
👉Razgovarajte sa ljudima redovito da znate kako dišu i što trebaju zaposlenici da ih potaknete da budu motivirani i angažirani ili
👉osposobite kroz praktične edukacije po mjeri tvrtke nekoga tko će to raditi – razgovarati sa ljudima na profesionalan način ili
👉 angažirajte HR stručnjaka koji će uspostaviti HR procedure i komunikaciju u tvrtki za izgradnju povjerenja i poticanje angažmana zaposlenika.
Kako god se odlučili samo da poduzmete smislenu aktivnost za dobrobit tvrtke i zaposlenika!
Najgore je žmiriti i ne činiti ništa!
Jer ovdje nije nula rezultat nečinjenja i žmirenja.
Sa ljudima žmirenje uvijek dolazi na naplatu sa rezultatima
U minusima (doslovnim i prenesenim).
PS: ako ste do kraja pročitali ovaj blog to je odlično!
Niste u toj kategoriji
„žmiritelja“! 🙂
Javite se za 30 minutne besplatne konzultacije za jasne HR procedure u vašoj tvrtki!
HR konzultantica
mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije