„Stari“ i „novi“ mindset zaposlenika u tvrtkama –  „kako to“?

Uvijek je bilo i bit će različitih pogleda na situacije, različitih sustava vrijednosti koje ljudi usvajaju i prema kojima žive, različitih načina funkcioniranja u tvrtki, vrednovanja svega oko nas…

Samo jedan dio tih razlika  vezan je i uz generacijski različite „modele funkcioniranja“  ljudi u ulogama zaposlenika.

 

Naprosto ljudi se razlikuju po osobnosti, onome što ih motivira, svojim prioritetima, već naučenim obrascima ponašanja u različitim situacijama….

Puno je tih razlika.

Generacijske razlike su jedna od njih ali ne trebaju biti presudne.

I nisu ako se proces upravljanja u tvrtkama odvija prema stručnim i ljudskim principima djelovanja.

 

Nužna je svjesnost voditelja o razlikama- da bi valjano djelovali!

 

Oni koje vode ljude i procese u tvrtkama trebaju biti toga svjesni da bi uopće mogli voditi bilo što i bilo koga, da se ljudi razlikuju po puno toga.

 

Osim svjesnosti trebaju imati ili naučiti vještine jasnog komuniciranja s ljudima i „ulaženja“ u njihove cipele.

 

To je nužno da mogu efikasno usmjeravati, evaluirati i raditi na poboljšanju i održavanju odnosa sa zaposlenicima i unapređenju poslovnih procesa tvrtke.

I da, zdrav razum i svrha činjenja svega toga je neophodna za uključiti u priču.

Ako dionici uključeni u procese u tvrtkama ne vide jasno svrhu svog djelovanja, djelovanje će biti pogrešno, smanjeno i s vremenom utihnuti…

 

Zato kada u tvrtki uočite razne „generacijske“ razlike u funkcioniranju zaposlenika, a sve više tvrtki ima mlađe zaposlenike, budite svjesni da oni imaju drugačije poglede na radni odnos i da za njih nije ista lista prioriteta kao i za vas koji ste poduzetnici, (su)vlasnici tvrtke, u raznim rukovodećim ulogama.

Ili koji su u tvrtki već godinama i jako su zadovoljni i našli su sebe u nekoj radnoj ulozi, bez obzira radi li se o rukovodećoj ili nerukovodećoj roli.

 

No, nemojte očekivati da na isti ili sličan način vama djeluju i zaposlenici

Ne većina njih.

Jer to nije realno očekivanje.

Iz više vrsta razloga (uloženo-dobiveno, uloge poslodavca i posloprimca, odnos prema poslu i pratećim rizicima, vrste odgovornosti za planirano –ostvareno,,,,)

 

Što se može učiniti za amortiziranje budućih razlika?

 

Ono što možete učiniti  je da tijekom pribavljanja zaposlenika pronađete  ljude s fit kompetencijama (znanjima, sposobnostima i vještinama) te setom vrijednosti što je moguće sličnijim vašima /vrijednostima tvrtke.

Kada pribavite takve prave zaposlenike za tvrtku, puno je lakše raditi na razlikama i premostiti neke moguće gap-ove u funkcioniranju u tvrtkama.

Bilo kada rade individualno ili timski.

Premošćivanje razlika činite svaki dan kroz smislene i jasne komunikacije, dio planiran ,a dio spontan, prema procjeni „u hodu“.

Dakle, razgovarajte i dijelite bitne informacije sa zaposlenicima.

Uključujte ih aktivno ako očekujete da se i oni povratno – uključuju!

Ljude koje uključujete konzistentno u krvotok bitnih informacija tvrtke puno lakše zadržavate da rade u tvrtki, u timu, s vama!

Komunikacija, ona bitna životno – poslovna sa zaposlenicima nikako se ne treba ograničiti samo na razvojne intervjue!

Vrijedne informacije o zaposlenicima prikupljajte tijekom cijele godine gradeći i održavajući odnose povjerenja i suradnje!

Organizirajte tjedne sastanke, dnevne par-minutne brifinge.

Organizirajte i team buildinge po mjeri tvrtke i ljudi u njoj!

Nemojte forsirati ovu aktivnost ako većini ljudi u vašoj tvrtki ne paše – posebno ne vikendima i posebno ne ako se svede „samo“ na jelo i piće koje se odrađuje jer se mora – tada je to bačeno vrijem i novac i ima čak i suprotne efekte!

Možda vaša ekipa više voli interne smislene 2-satne edukacije npr petkom?

Pitajte ih u čemu vide vrijednost i kako bi njima (većini) odgovaralo.

Imajte oko i izvježbajte sposobnost ulaženja u cipele ljudi – to je važan način da ih razumijete i uspostavite otvorenu komunikaciju.

Tako raste i zadovoljstvo i povjerenje ljudi i oni vide smisao u svom angažmanu i redovnom i dodatnom …

Činite to od početka, od faze onboardinga kada se sadi sjeme smjera razvoja karijere zaposlenika i počinje gradnja odnosa koji je kasnije nužno održavati kroz dnevne aktivnosti, jasne upute, slušanje zaposlenika, držanje dane riječi ljudima i puno toga još.

 

A što s onima koji odlaze brzo?

 

Da, jedan dio ljudi će otići iz tvrtke a neki od njih već i tijekom probnog rada.

Da se na „glavu postavite“ – bit će tako s jednim manjim brojem njih!

Očekujte to – jer je do njih!

Gradnja odnosa je obostrano i kontinuirano činjenje.

Ne ide bez obostranosti!

Ne ide na silu i ne ide sa svim ljudima.

Dio ljudi ovom zemljom hoda jako nezadovoljno, ništa im ne paše i uvijek su drugi „krivi“ za sve. (ali to je druga i duga tema…)

 

Zato uložite radije vrijeme i resurse u stručno pribavljanje a ne da ljudi odlaze iz tvrtke jer odokativnim metodama izbora na početku niste postigli valjan „match“ koji ste očekivali.

 

I osim što „nije u šoldima sve“ nije sve ni u generacijskim razlikama i pristupu životu i poslu.

S nama samima priča počinje – svatko od nas treba poći od samoga sebe!

I zapitati se više bitnih pitanja…..o nama samima i kako djelujemo i kako djelujemo na druge ljude….?

To je tako, kada vodimo – ljude i procese.

Od nas priča počinje.

Uvijek.

Bez obzira na razlike i generaciju kojoj pripadamo.

 

HR konzultantica

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

 

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru