Najčešće pogreške u procesu onboardinga i kako ih prevenirati?

Onboarding kao kritična faza u tvrtki

Onboarding je kritična faza u svakoj tvrtki, a posebno tamo gdje se teže pribavljaju novi ljudi zbog realne situacije na tržištu rada jer je to

osjetljiv period promjena i navikavanja  zaposlenika na novo:

  • Radno okružje i klimu
  • Vrijednosti tvrtke
  • Poslovnu ulogu/e i
  • Radne zadatke,
  • Alate rada
  • Ljude (suradnike i menadžment)
  • Novu kulturu i običaje, jezik – za strane radnike

Zato da bi se prevenirale pogreške stvarno je bitno

planirati i pripremiti se prije dolaska novih u tvrtku!

Tako ćete izbjeći da ne znate kao vlasnik – poslodavac bitno

  1. o svrsi i procesu onboardinga
  2. što treba osigurati prije
  3. kako treba pripremiti mentora da bi mentor znao što i kako to izvesti u praksi
  4. Kako na valjan način nagraditi mentora

Znači nikako nije dobro da  PRIJE onboardinga u tvrtki NIJE osigurano

  • mjesto i nužni osnovni resursi za rad
  • aplikacije za rad ili drugi alati
  • osoba – mentor koji je spreman, hoće i može uhodavati domaće ili po potrebi i strane radnike u posao na npr. engleskom jeziku

Mentor kao središnja  „figura“ onboardinga

Mentor/ica koji zna, hoće i može učiniti prve korake s novim čovjekom u tvrtki da ga/nju ohrabri i privuče na duže staze za rad u tvrtki je

Zlata vrijedan za tvrtku!

Zato nikako nije dobro MENTORU NE DATI PRISTUP informacijama o novome da se aktivno upozna unaprijed o čovjeku-zaposleniku koji dolazi.

Osim forme Plana onboardinga koji ima „u rukama“ a koji može biti krasan papirnati ili digitalni uradak sa lijepim tablicama i tekstom u bojama tvrtke, s logom…

Mentor treba imati dio strukturiranog materijala za individualno vođenje, biti u stanju osmisliti svoj konkretan „mikro plan“ akcija KAKO:

  • i kada operativno proći na kojim valjanim primjerima sa novima
  • reći novima da smiju pogriješiti ali i naučiti ih kako da isprave moguće ključne pogreške u radu
  • dozirati svoje prisustvo i nadzor novih- da se ne pretjera i s vremenom prolaska onboardinga smanjivati ga
  • ostati nakon prvih par intenzivnih tjedana mentorstva TO GO osoba novima (prema potrebi)
  • se nositi s mogućim  izazovima kada se ljudi susreću s drugim kulturama (npr. prilagodba sa stranim radnicima je dodatno zahtjevnija u odnosu na domaće radnike)
  • davati feedback a da je usvojio/la i da poštuje načela prof. primjene
  • biti usmjeren na konkretno ponašanje čovjeka-zaposlenika u konkretnoj situaciji
  • koristiti „ja poruke“ u komunikaciji
  • koristiti jezik (terminologiju) koju razumije primatelj

Zašto je bitno „proizvesti“ u tvrtki kvalitetne mentore?

Ako nemate takve mentore vrijeme je, vjerujte mi, da ih „proizvedete“ tj da obučite ljude iznutra ili uz pomoć iskusnih HR profesionalaca kako će sve to izvesti

I zakucati prve golove u košu zadržavanja zaposlenika u tvrtki!

Stanje na tržištu rada je takvo da postaje luksuz ljude koje ste teško ili teže pribavili olako izgubiti u toj kritičnoj fazi uhodavanja!

Ako imate iskusnu kuku i čovjeka mentora mentora/icu nagradite ga/nju za mentorstvo i zadržite što duže sa vama u tvrtki!

Jer ta osoba vrijedi nagrade!

Nemate takvog mentora?

Ni to nije nerješivo.

Jer na temu Onboardinga (uhodavanja) zaposlenika po mjeri tvrtke i čovjeka nudim

  • praktične edukacije i
  • dodatne prateće materijale za praktičnu primjenu u tvrtki
  • praktične konzultacije s pratećim materijalima (tailor made)

Ne zaboravite da je mogućnost učenja, razvijanja vlastitih potencijala te povećanje vlastite kompetentnosti i područja utjecaja ogromno motivirajuće područje koje osobu može dugoročno vezati za tvrtku!

Ako se promaši u tom dijelu već od onboardinga – šteta je teže nadoknadiva jer ako se to ponavlja sustavno o tome će ljudi koji odu nezadovoljni iz tvrtke pričati….

A reputacija tvrtke i glas koji se tako daleko čuje….nisu dobri!

Zato je jako bitno  kome ćete u ruke operativno povjeriti tu odgovornu ulogu mentoriranja.

Tu sve počinje, pa čak i početak kraja!

Dakle, razgovarajte i dijelite bitne informacije s mentorima i s drugim zaposlenicima.

Ljude koje uključujete konzistentno u krvotok bitnih informacija tvrtke puno lakše zadržavate da rade u timu s vama!

Komunikacija, ona bitna životno- poslovna sa zaposlenicima nikako se ne treba ograničiti samo na razvoje intervjue već vrijedne informacije o zaposlenicima prikupljajte tijekom cijele godine gradeći odnose povjerenja i suradnje i uključivosti.

Tako raste i zadovoljstvo i povjerenje ljudi i oni vide smisao u svom angažmanu i redovnom i dodatnom …

Upravo u samom onboardingu sadi se sjeme smjera razvoja karijere zaposlenika, tj da li će ona u budućnosti ići u stručnom, voditeljskom ili nekom  lateralnom smjeru jer možda osoba ulazi u tvrtku kao zaposlenik koji će obavljati poslove marketinga a kasnije kroz rad s ljudima razvije interes za HR tematiku i upravljanje i razvoj ljudskih potencijala ili nešto treće

Kako god bilo plodovi dobrog odnosa se ubiru tek kada se posadi zdravo sjeme tog odnosa.

A ono počinje klijati od faze onboardinga!

Potražite me na vrijeme, za konzultacije i edukacije na temu smislenog onboardinga u tvrtkama!

 

HR konzultantica

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

 

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru