Proći ćemo na 2 primjera kako je SPOJ BRZINE I minimuma KVALITETE koja ju prati prevaga da se u odnosima razvije povjerenje i izrazi međusobno poštovanje.
Svaka tvrtka ima svoje metode i dinamiku internih i vanjskih komunikacija.
I to je bitno dobro osvijestiti i „staviti na papir“ da se vidi što i kako razraditi interne procedure
Da bi stvari živjele na pravi način HR procedure trebaju podržavati
- ritam poslovanja
- ritam koji živi ljudi očekuju da bi povjerovali da vam je stalo!
Kada tvrtka raste i kada ima preko 7-8 ljudi i kasnije jedan čovjek (CEO) odokativno ne može efikasno sve potrebne procjene napraviti sam.
Zato i postoje (ili bi trebale postojati ) interne HR procedure uz primjenu ciljanih upitnika i pokojeg testa, stručno vođenih intervjua.
Inače stvari počinju ići u krivo počevši od procesa pribavljanja te kasnijeg onboardinaga i svakodnevnog komuniciranja u tvrtki
Primjer 1. – brzina kao vrlina u procesu pribavljanja!
Ali ne samo takva kao brzina već u paketu s ljudskim odnosom prema kandidatima.
Jedan moj klijent (CEO Siniša) za kojeg sam radila selekciju ovo ljeto prije neki dan mi je javio da kandidatkinja koju je odabrao ne može ipak početi raditi u rujnu kako je planirano!
Ona seli u Ameriku, sa svojim dečkom koji je dobio odličnu poslovnu priliku!
Za Sinišinu tvrtku sam napisala Oglas i provela veći dio selekcije ovo ljeto.
On je odradio Intervju prema predlošku (60% isto za sve kandidate) i uputama za svakog kandidata oko razlikovnog dijela pitanja.
“Ali već sam se osobno telefonski zahvalio prije 2 tjedna na prijavama za njih 6 vrlo dobrih! ”
Jer ste mi vi rekli da je to bitno! ( čula sam u tonu glasa i prijekor zašto sam ga na to potakla) 🙂 🙂
Da sam odradi razgovor zahvale koji se sastojao od
👉 2 -3 minute za 6 kandidatkinja s kojima je Intervju odradio a nije se za njih odlučio
👉 da to ne odgađa – učini mu roku 48 sati od kada je saznao da je odabrana kandidatkinja prošla zdravstveni pregled
👉 da komunicira u razgovoru da je svjestan da ljudi traže posao na više strana i trebaju povratnu informaciju što je prije ASAP
👉i da im tako pokaže da ih kao čovjek i poslodavac uvažava kao ljude u procesu
I što sada?
Siniša odlično ste napravili!
Vidite li sada koliko je to bitno?
Ne razumijem Andreja!! Mogao sam šutjeti još koji tjedan…jer eto nikad ne znate!!
Bio sam prebrz!!!
I što sada da im kažem pametno?
Pa ISTINU Siniša! 🙂
Da tako radite, obraćate se njima koje su bile sve podjednako ok. u selekciji i da ih pitate jesu li još zainteresirane za rad s vama u tvrtki?
I recite iskreno što se dogodilo kandidatkinji koju ste odabrali…
I dodajte u šali – ako i one ne idu u Ameriku!?
Jučer me nazvao i rekao veselo da 4 od njih 6 je odlučio dodatno nazvati i da su 3 zainteresirane!
Jeaaaaaahh!
REKLE SU MU DA JE BRZINA NJEGOVOG ODGOVORA NJIMA U ODNOSU NA DRUGE POSLODAVCE + LJUDSKOST u odnosu odnijela prevagu i da mu vjeruju!
I odlučio je primiti ih dvije, jer širi poslovanje…!
A Siniša ne nudi ništa svemirsko u odnosu na druge tvrtke!
Ali
Nudi KLJUČNU RAZLIKU!
GRADI ODNOS od početka i REAGIRAO JE BRZO!
Cijeneći da je ljudima važna BRZA povratna informacija!
Primjer 2 – brzina kao vrlina u procesu interne komunikacije
Kada se komunicira mailom po nekim pitanjima u tvrtki ili internim kolaboracijskim platformama jako je bitno da voditelj – CEO ili netko drugi zadužen za davanje odgovora javi ASAP
- barem da je živ/a i vidio/jela poruku
- da će, ako ne tada, kada – riješiti situaciju
- dovoljno je kratko i neformalno („OK – sutra oko 8 me podsjeti thx)
- dovoljno je i pozvati povratno zaposlenika/kandidata za posao
A nije dovoljno seen-ati i ništa ne reći povratno – i tako često – jer je gužva!
Gužve će uvijek biti – ako tako gledamo na stvari.
A ljudi oko nas neće uvijek biti – ako se sporo ili nikako ne odgovara na poslovne upite suradnika i to mahom one koje su dobili od menadžmenta tvrtke u rješavanje.
5 do 7 sekundi je dovoljno za odgovor!
Ta responsivnost daje vjeru ljudima da vam je stalo, mada ste u gužvi!
Oni koji rade i oni su u gužvi!
I trebaju feedback da mogu dalje!
Delegirajte drugima ako ne stižete ali se pobrinite da ljudi dobiju odgovor.
U ovakvim slučajevima doista BRZINA bude vrlina – uz to malo ljudskosti!
Ne košta puno a znači puno ljudima – zaposlenicima, kao i kandidatima u procesu selekcije!
👉Kao HR profesionalka s desetljećima iskustva u radu garantiram u HR procedurama koje zajedno kreiramo pravi omjer brzine i kvalitete za vašu tvrtku, vas i zaposlenike i one koje tek pribavljate!
HR konzultantica
mr. sc. Andreja Bakula, prof. psihologije