Da bi u praksi tvrtke promovirali prave ljude na prava radna mjesta s pripadajućim odgovornostima, na prave načine i u pravo vrijeme, trebate svladati temelje i postupati prema nekoliko ključnih HR procedura.
Uredite procedure u tvrtki počevši od pribavljanja, internog komuniciranja, nagrađivanja…
Da bi zaista upravljali ljudskim potencijalima a ne igrali…
Igre na sreću!
Ljude – zaposlenike trebate upoznati da znate donijeti odluke iza kojih stojite.
To traži strukturirane aktivnosti i ulaganje vremena u redovite dnevne, tjedne, mjesečne, kvartalne obostrane komunikacije.
Svaka tvrtka ima svoje metode i dinamiku internih komunikacija koje bi trebale podržavati ritam poslovanja ali i ritam živih ljudi koji nose poslovanje!
Jedino na taj način, s vremenom ćete upoznati zaposlenike – ljude i moći jasno odlučivati jer znate:
- njihove motive – što ih pokreće a što zaustavlja
- očekivanja u poslu i životu
- koje vrijednosti su im stvarno bitne
- oko čega ne pregovaraju
- vrednovati valjano rezultate koje postižu jer imate jasne i svima poznate kriterije
- nagraditi ih prema zasluženom/učinku/doprinosu tvrtki
U suprotnome dogodit će se u praksi da promovirate ljude koji su vrsni operativci ali nisu za rukovodeće pozicije /uloge jer nemaju
- odgovarajuću osobnost i/ili
- nisu motivirani za rukovođenje i/ili
- nemaju temeljne sposobnosti i/ili
- nemaju potrebno iskustvo prije promoviranja (ovo je najlakše nadoknadivo ako sve prethodno imaju)
Neki od vas poslodavaca imaju prirodan osjećaj dobro razvijen da mogu procijeniti promatrajući ljude kako funkcioniraju u poslu, tko je i zašto i kada spreman za stepenicu više!
i da to možda funkcionira u početku, kada ste okruženi sa nekoliko suradnika, ali ne kod svih vas.
Jer neki ste iznimni u svojoj struci, imate nos za financijska ulaganja, širenje biznisa ali s ljudima i sami vidite da i ne ide baš bajno.
I to nije problem ako vidite i osvijestite.
Tad je “samo” izazov.
Jer imate prilike djelovati u pravom smjeru.
U počecima kada direktno radite sa dvoje, troje, četvero zaposlenika možete možda odokativno procjenjivati tko je zslužio kakve nagrade, koga ćete promovirati.
Kada tvrtka raste i kada vas ima preko 10, preko 20, jedan čovjek odokativno da napravi tolike točne procjene…..
Bez uređenih HR procedura, komuniciranih sa ljudima jasno, bez primjene ciljanih upitnika i pokojeg testa, stručno vođenog intervjua…
Nije u stanju.
Takav čovjek se nije rodio na Zemlji.
Takav ugrađeni „radar „kod nekoga nisam vidjela niti čula da postoji…
Možda posluje negdje u Svemiru?
To ne znam. 🙂
Ali znam sigurno, s 30 godina radnog iskustva u radu s ljudima da u praksi tvrtki, u žurbi i u želji da se nagrade ljudi koji su s vama dizali poslovanje, promoviraju se i u dosta slučajeva – rezultati nisu toliko dobri koliko se očekivalo!
Neki od njih novo-promoviranih plivaju taman da se ne utope.
Neki od njih odustaju sami nakon nekog vremena jer vide da ipak nisu za to!
A neki počinju tjerati iz tvrtke redom najbolje ljude jer rade krive stvari u vođenju zaposlenika, počevši od svakodnevnog komuniciranja…
Kako znate da novo-promovirani krivo rade?
Trude se i dobri su ljudi, ali rade sljedeće:
⛔ Ne postavljaju i ne komuniciraju jasno prioritete i vremenske rokove svom timu
⛔ Pogube se u hitnim situacijama dok je CEO bio/la bila dan-dva izvan tvrtke (u inozemstvu)
⛔ Zaborave reći suradnicima bitne informacije da razumiju odluke
⛔ Odrađuju previše sami i ne delegiraju jasno i pravim ljudima
⛔ Ne kažu jasno što, kako, kada, očekuju od zaposlenika…niti traže feedback
⛔ Za svaki potencijalni konfliktić „trče “ k vama…
Zato ne igrajte igre na sreću.
Birajte i promovirajte svjesno!
Način kako odabirete voditeljicu/voditelja koji hoće, zna i može!
Nakon analize ljudskih potencijala u tvrtki odaberite par izglednijih kandidata i napravite internu selekciju da bi donijeli valjanu procjenu.
Ako nemate interne stručne zaposlenike, unajmite iskusne HR konzultante/tvrtke koje to stručno rade i koriste
✅upitnike koji procjenjuju baš to – je li netko i koliko ili nije „kapacitiran“ za rukovoditelja
✅stručno vođene intervjue
I tada taj novo-promovirani/na može postati role model, s vremenom, jer će
- zaposlenici – ljudi znati jasno na čemu su s njom/njim i s poslom!
- on/ona omogućiti temelje za izgradnju i održavanje odnosa povjerenja s ljudima u tvrtki
- on /ona svojim ponašanjem pokazati da riječ/upute tog promoviranog voditelja u tvrtki vrijedi – jednako za sve
- ona/ona znati izgraditi i neformalni autoritet osim ovog formalnog u nazivu rukovodeće pozicije
- on/ona pokazati i strast za poslom i energiju i ljudskost kada treba i priznati svoju pokoju grešku
Jer će sve ovo uzrokovati da u tvrtki radi dobar dio zdrave jezgre zaposlenika koji su korektni, motivirani i angažirani!
A oni kvarni, manipulativni, jer ima i takvih zaposlenika koje ste ipak „propustili“ u tvrtku iz nekih vama znanih razloga, će se sami „pokupiti“ kada se osvjedoče da nema prostora za njihovo djelovanje!
👉Kao HR profesionalka s desetljećima iskustva skupa s vama procijenit ćemo i promovirat ćete
prave zaposlenike i ljude
na prava radna mjesta/uloge
na pravi način i u
pravo vrijeme!
HR konzultantica
mr. sc. Andreja Bakula, prof. psihologije