Pravim promoviranjem u tvrtki do zadržavanja zaposlenika!

Promovirajte prave ljude u tvrtki na prave načine

Da bi u praksi tvrtke promovirali prave ljude na prava radna mjesta s pripadajućim odgovornostima, na prave načine i u pravo vrijeme, trebate svladati temelje i postupati prema nekoliko ključnih HR procedura.

Uredite procedure u tvrtki počevši od pribavljanja, internog komuniciranja, nagrađivanja…

Da bi zaista upravljali ljudskim potencijalima a ne igrali…

Igre na sreću!

Ljude – zaposlenike trebate upoznati da znate donijeti odluke iza kojih stojite.

To traži strukturirane aktivnosti i ulaganje vremena u redovite dnevne, tjedne, mjesečne, kvartalne obostrane komunikacije.

Svaka tvrtka ima svoje metode i dinamiku internih komunikacija koje bi trebale podržavati ritam poslovanja ali i ritam živih ljudi koji nose poslovanje!

Jedino na taj način, s vremenom ćete upoznati zaposlenike – ljude i moći jasno odlučivati jer znate:

  • njihove motive – što ih pokreće a što zaustavlja
  • očekivanja u poslu i životu
  • koje vrijednosti su im stvarno bitne
  • oko čega ne pregovaraju
  • vrednovati valjano rezultate koje postižu jer imate jasne i svima poznate kriterije
  • nagraditi ih prema zasluženom/učinku/doprinosu tvrtki

 

U suprotnome dogodit će se u praksi da promovirate ljude koji su vrsni operativci ali nisu za rukovodeće pozicije /uloge jer nemaju

  • odgovarajuću osobnost i/ili
  • nisu motivirani za rukovođenje i/ili
  • nemaju temeljne sposobnosti i/ili
  • nemaju potrebno iskustvo prije promoviranja (ovo je najlakše nadoknadivo ako sve prethodno imaju)

Neki od vas poslodavaca imaju prirodan osjećaj dobro razvijen da mogu procijeniti promatrajući ljude kako funkcioniraju u poslu, tko je i zašto i kada spreman za stepenicu više!

i da to možda funkcionira u početku, kada ste okruženi sa nekoliko suradnika, ali ne kod svih vas.

Jer neki ste iznimni u svojoj struci, imate nos za financijska ulaganja, širenje biznisa ali s ljudima i sami vidite da i ne ide baš bajno.

I to nije problem ako vidite i osvijestite.

Tad je “samo” izazov.

Jer imate prilike djelovati u pravom smjeru.

U počecima kada direktno radite sa dvoje, troje, četvero zaposlenika možete možda odokativno procjenjivati tko je zslužio kakve nagrade, koga ćete promovirati.

Kada tvrtka raste i kada vas ima preko 10, preko 20, jedan čovjek odokativno da napravi tolike točne procjene…..

Bez uređenih HR procedura, komuniciranih sa ljudima jasno, bez primjene ciljanih upitnika i pokojeg testa, stručno vođenog intervjua…

Nije u  stanju.

Takav čovjek se nije rodio na Zemlji.

Takav ugrađeni „radar „kod nekoga nisam vidjela niti čula da postoji…

Možda posluje negdje u Svemiru?

To ne znam. 🙂

Ali znam sigurno, s 30 godina radnog iskustva u radu s ljudima da u praksi tvrtki, u žurbi i u želji da se nagrade ljudi koji su s vama dizali poslovanje, promoviraju se i u dosta slučajeva – rezultati nisu toliko dobri koliko se očekivalo!

Neki od njih novo-promoviranih plivaju taman da se ne utope.

Neki od njih odustaju sami nakon nekog vremena jer vide da ipak nisu za to!

A neki počinju tjerati iz tvrtke redom najbolje ljude jer rade krive stvari u vođenju zaposlenika, počevši od svakodnevnog komuniciranja…

Kako znate da novo-promovirani krivo rade?

Trude se i dobri su ljudi, ali rade sljedeće:

⛔ Ne postavljaju i ne komuniciraju  jasno prioritete i vremenske rokove svom timu
⛔ Pogube se u hitnim situacijama dok je CEO bio/la bila dan-dva izvan tvrtke (u inozemstvu)
⛔ Zaborave reći suradnicima bitne informacije da razumiju odluke
⛔ Odrađuju previše sami i ne delegiraju jasno i pravim ljudima
⛔ Ne kažu jasno što, kako, kada, očekuju od zaposlenika…niti traže feedback

⛔ Za svaki potencijalni konfliktić  „trče “ k vama…

Zato ne igrajte igre na sreću.

Birajte i promovirajte svjesno!

Način kako odabirete voditeljicu/voditelja koji hoće, zna i može!

Nakon analize ljudskih potencijala u tvrtki odaberite par izglednijih kandidata i napravite internu selekciju da bi donijeli valjanu procjenu.

Ako nemate interne stručne zaposlenike, unajmite iskusne HR konzultante/tvrtke koje to stručno rade i koriste

✅upitnike koji procjenjuju baš to – je li netko i koliko ili nije „kapacitiran“ za rukovoditelja
✅stručno vođene intervjue

I tada taj novo-promovirani/na može postati role model, s vremenom, jer će

  • zaposlenici – ljudi znati jasno na čemu su s njom/njim i s poslom!
  • on/ona omogućiti temelje za izgradnju i održavanje odnosa povjerenja s ljudima u tvrtki
  • on /ona svojim ponašanjem pokazati da riječ/upute tog promoviranog voditelja u tvrtki vrijedi – jednako za sve
  • ona/ona znati izgraditi i neformalni autoritet osim ovog formalnog u nazivu rukovodeće pozicije
  • on/ona pokazati i strast za poslom i energiju i ljudskost kada treba i priznati svoju pokoju grešku

Jer će sve ovo uzrokovati da u tvrtki radi dobar dio zdrave jezgre zaposlenika koji su korektni, motivirani i angažirani!

A oni kvarni, manipulativni, jer ima i takvih zaposlenika koje ste ipak „propustili“ u tvrtku iz nekih vama znanih razloga, će se sami „pokupiti“ kada se osvjedoče da nema prostora za njihovo djelovanje!

👉Kao HR profesionalka s desetljećima iskustva skupa s vama procijenit ćemo i promovirat ćete

prave zaposlenike i ljude
na prava radna mjesta/uloge
na pravi način i u
pravo vrijeme!

HR konzultantica

mr. sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

Picture of mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru