Od prvoga dana kada novi dođe u tvrtku jer ste poduzetnik i borite se da proširite svoje poslovanje.
A to znate, ne ide bez određenog broja novih zaposlenika u tvrtki.
Posao raste i broj zaposlenika u odnosu na prije par godina no niste zadovoljni s fluktuacijom?
Zaposlenici se zadržavaju kraće vrijeme u tvrtki?
Niz je razloga za to od onih:
- vezanih uz zaposlenike (osobnost, osobna lutanja i nerealne procjene, bolesti razne…)
- koji se vežu uz poslovne prakse ili neuređena poslovna postupanja, od prvog dana kada u tvrtku dođe novi zaposlenik/ca.
U vašem su krugu utjecaja razlozi zadržavanja koji počinju od prvog dana kada se razvija STARTNO povjerenje – ili ne razvija, sa novim zaposlenicima u tvrtki.
Povjerenje koje je bitno u tvrtki gradi se od prvog dana
Tako da činite
- Održavate dane riječi
- Dogovorene aktivnosti
- Uvažavanje osobnih boli i tereta ljudi koji rade u tvrtki
- Potičete na samostalnost u radu i razmišljanje svojom glavom
- Provodite jasne i pravedne kriterije za nagrađivanje
- Dijelite bitne informacije zaposlenicima
- Uvažavate različitosti
Zato je bitno da osluhnete i porazgovarate sa zaposlenicima što se događa i da ste u tijeku sa svime bitnim
I da činite:
- Plaćate ljude fer rema njihovom konkretnom doprinosu firmi
- Nagrađujete (materijalno i nematerijalno) – prema transparentnim kriterijima
- Jasno interno komunicirate informacije i očekivanja od zaposlenika
- Dajete i tražite feedback redovito a ne jednom godišnje
- Ulažete u smislene edukacije krojene za konkretne zaposlenike da bi kvalitetnije radili i rasli
- Preispitujete što je u tvrtki zrelo za promjene te implementirate dosljedno poboljšanja u suradnji sa zaposlenicima
Produkt dosljedne primjene navedenih aktivnosti rezultirat će sa time da većina ljudi u tvrtki radi S vama i vidi se kod poslodavca na duže staze znajući da to ima svrhu, da su pravedno nagrađeni i da se dobro osjećaju jer ih se cijeni i prihvaća.
Onboarding kritična faza u svakoj tvrtki kada kreće zadržavanje
Onboarding je kritična faza a posebno tamo gdje se teže pribavljaju novi ljudi zbog situacije na tržištu rada, ovisno o mjestu rada daleko od gradova ili ovisno o struci koja je jako rijetka!
Bitno vam je da se onboarding planira i pripremi da glatko prođe posebno prvih par tjedana pa onda prvih nekoliko mjeseci.
Znate li kao vlasnik – poslodavac bitno o procesu onboardinga i što osigurati prije?
Što znači provesti smisleno uhodavanje novog zaposlenika u
- tvrtki,
- poslovnim procesima,
- zahtjevima radnog mjesta,
- među novim ljudima…
- u novoj kulturi (ako je strani radnik)
Kako se planira i što sadrži te kojom dinamikom se provodi uhodavanje?
Da biste uspjeli u priči trebate imati MENTORA ali pravog koji zna i hoće.
Mentor kao centralna „figura“ zadržavanja!
Mentor/ica koji zna, hoće i može učiniti prve korake sa novim čovjekom u tvrtki da ga/nju ohrabri i privuče na duže staze za rad u tvrtki je..
Zlata vrijedan.
Mentor koji se aktivno upoznaje unaprijed o čovjeku-zaposleniku koji dolazi, jer ste mu učinili dostupnim informacije koje ste prikupili tijekom selekcije kandidata je na pravom mjestu i ulozi koju ste mu dodijelili
U centralnoj ulozi za razvijanje odnosa sa novim i zadržavanje u tvrtki.
Osim forme Plana onboardinga koji ima „u rukama“ a koji može biti krasan papirnati ili digitalni uradak sa fency tablicama i lijepim tekstom u bojama tvrtke i sa logom…
Taj mentor, ako je pravi ima svoj konkretan mikro plan akcija KAKO:
- i kada proći na kojim valjanim primjerima s novima
- podučiti i ohrabriti nove zaposlenike da smiju pogriješiti ali i trebaju naučiti ispraviti pogreške
- ostati nakon prvih intenzivnih tjedana TO GO osoba novima (prema potrebi)
- se nositi s izazovima kada se ljudi susreću s drugim kulturama (npr. prilagodba stranih radnika…)
- davati feedback a da poštuje načela prof. primjene
Ako imate takvog mentora/icu nagradite ga/nju dodatno za mentorstvo i zadržite što duže sa vama u tvrtki!
Ta vam osoba vrijedi svake nagrade!
Nemate takvog mentora?
Ni to nije nerješivo.
Na temu Onboardinga (uhodavanja) zaposlenika po mjeri tvrtke i čovjeka
nudim praktične edukacije i dodatne prateće materijale za rad!
I konzultacije kako da to interno uspostavite u tvrtki.
Jer od prvog dana zadržavate ljude.
Ili ne zadržavate.
Izbor je na vama.
Javite mi se s povjerenjem!
HR konzultantica
mr. sc, Andreja Bakula, prof. psihologije