Kada je bitno započeti s aktivnostima zadržavanja zaposlenika?

Zadržavanje zaposlenika počinje onboardingom

Od prvoga dana kada novi dođe u tvrtku jer ste poduzetnik  i borite se da proširite svoje poslovanje.

A to znate, ne ide bez određenog broja novih zaposlenika u tvrtki.

Posao raste  i broj zaposlenika u odnosu na prije par godina no niste zadovoljni s fluktuacijom?

Zaposlenici se zadržavaju kraće vrijeme u tvrtki?

Niz je razloga za to od onih:

  • vezanih uz zaposlenike (osobnost, osobna lutanja i nerealne procjene, bolesti razne…)
  • koji se vežu uz poslovne prakse ili neuređena poslovna postupanja, od prvog dana kada u tvrtku dođe novi zaposlenik/ca.

U  vašem su krugu utjecaja razlozi zadržavanja koji počinju od prvog dana kada se razvija STARTNO povjerenje – ili ne razvija, sa novim zaposlenicima u tvrtki.

Povjerenje koje je bitno u tvrtki gradi se od prvog dana

Tako da činite

  • Održavate dane riječi
  • Dogovorene aktivnosti
  • Uvažavanje osobnih boli i tereta ljudi koji rade u tvrtki
  • Potičete na samostalnost u radu i razmišljanje svojom glavom
  • Provodite jasne i pravedne kriterije za nagrađivanje
  • Dijelite bitne informacije zaposlenicima
  • Uvažavate različitosti

Zato je bitno da osluhnete i porazgovarate sa zaposlenicima što se događa i da ste u tijeku sa svime bitnim

I da činite:

  1. Plaćate ljude fer rema njihovom konkretnom doprinosu firmi
  2. Nagrađujete (materijalno i nematerijalno) – prema transparentnim kriterijima
  3. Jasno interno komunicirate informacije i očekivanja od zaposlenika
  4. Dajete i tražite feedback redovito a ne jednom godišnje
  5. Ulažete u smislene edukacije krojene za konkretne zaposlenike da bi kvalitetnije radili i rasli
  6. Preispitujete što je u tvrtki zrelo za promjene te implementirate dosljedno poboljšanja u suradnji sa zaposlenicima

Produkt dosljedne primjene navedenih aktivnosti rezultirat će sa time da većina ljudi u tvrtki radi S vama i vidi se kod poslodavca na duže staze znajući da to ima svrhu, da su pravedno nagrađeni i da se dobro osjećaju jer ih se cijeni i prihvaća.

 

Onboarding kritična faza u svakoj tvrtki kada kreće zadržavanje

Onboarding je kritična faza a posebno tamo gdje se teže pribavljaju novi ljudi zbog situacije na tržištu rada, ovisno o mjestu rada daleko od gradova ili ovisno o struci koja je jako rijetka!

Bitno vam je da se onboarding planira i pripremi da glatko prođe posebno prvih par tjedana pa onda prvih nekoliko mjeseci.

Znate li kao vlasnik – poslodavac bitno o procesu onboardinga i što osigurati prije?

Što znači provesti smisleno uhodavanje novog zaposlenika u

  • tvrtki,
  • poslovnim procesima,
  • zahtjevima radnog mjesta,
  • među novim ljudima…
  • u novoj kulturi (ako je strani radnik)

Kako se planira i što sadrži te kojom dinamikom se provodi uhodavanje?

Da biste uspjeli u priči trebate imati MENTORA ali pravog koji zna i hoće.

Mentor kao centralna „figura“ zadržavanja!

Mentor/ica koji zna, hoće i može učiniti prve korake sa novim čovjekom u tvrtki da ga/nju ohrabri i privuče na duže staze za rad u tvrtki je..

Zlata vrijedan.

Mentor koji se aktivno upoznaje unaprijed o čovjeku-zaposleniku koji dolazi, jer ste mu učinili dostupnim informacije koje ste prikupili tijekom selekcije kandidata je na pravom mjestu i ulozi koju ste mu dodijelili

U centralnoj ulozi za razvijanje odnosa sa novim i zadržavanje u tvrtki.

Osim forme Plana onboardinga koji ima „u rukama“ a koji može biti krasan papirnati ili digitalni uradak sa fency tablicama i lijepim tekstom u bojama tvrtke i sa logom…

Taj mentor, ako je pravi ima svoj konkretan mikro plan akcija KAKO:

  • i kada proći na kojim valjanim primjerima s novima
  • podučiti i ohrabriti nove zaposlenike da smiju pogriješiti ali i trebaju naučiti ispraviti pogreške
  • ostati nakon prvih intenzivnih tjedana TO GO osoba novima (prema potrebi)
  • se nositi s izazovima kada se ljudi susreću s drugim kulturama (npr. prilagodba stranih radnika…)
  • davati feedback a da poštuje načela prof. primjene

Ako imate takvog mentora/icu nagradite ga/nju dodatno za mentorstvo i zadržite što duže sa vama u tvrtki!

Ta vam osoba vrijedi svake nagrade!

Nemate takvog mentora?

Ni to nije nerješivo.

Na temu Onboardinga (uhodavanja) zaposlenika po mjeri tvrtke i čovjeka

nudim  praktične edukacije  i dodatne prateće materijale za rad!

I konzultacije kako da to interno uspostavite u tvrtki.

Jer od prvog dana zadržavate ljude.

Ili ne zadržavate.

Izbor je na vama.

Javite mi se s povjerenjem!

HR konzultantica

 

mr. sc,  Andreja Bakula, prof. psihologije

Picture of mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru