Kako selekcionirate kandidate kao mikro i mali poduzetnik?

Tako da (sa)znate kakav točno profil kandidata trebate za vašu tvrtku, zahtjeve radnog mjesta i da postupate racionalno i pravovremeno u selekcijskom procesu.

Na PRIMJERU kako to ja radim, razradila sam – po koracima.

A dajem primjer jer su me zadnjih tjedna u više navrata pitali CEO mikro i malih tvrtki.

I da, ne znači da za svako radno mjesto treba ovako.

Ali model je tu i on uključuje

  • pravi Oglas,
  • nužno potrebno testiranje validiranim testovima/upitnicima
  • valjano proveden intervju s kandidatima.

 

Tada je sve skupa osnova za donošenje prave odluke, temeljene na više izvora podataka, a ne samo na dojmovima o kandidatu.

Dojmovi znaju jako varati.

Provjerila sam puno puta u 30 godina rada s ljudima i organizacijama te nakon 8.000 + provedenih intervjua, dopuštam si reći:

 

SAMO intervju nije dovoljan za stručnu procjenu i donošenje odluke o izboru kandidata s kojom mirno spavamo!

Intervju, kada se radi stručno, doista je KRUNA procjene, ali koja se bazira i na podacima prikupljenima prethodnim testiranjem, CV-om, provjerom RELEVANTNIH PREPORUKA itd.

𝗣𝗥𝗜𝗠𝗝𝗘𝗥:
Rastuća tvrtka sa 47 zaposlenih u RH, otvaraju prvi ured izvan RH.
Tražila se osoba (kandidat) sljedećeg profila:

pouzdana, sposobna osoba, proaktivna, sklona organizaciji, komunikativna, koja će voditi brigu i razumjeti stručan dio poslovanja i da Ured sa par novo-zaposlenih stručnih djelatnika radi bez problema.

Bilo je poželjno odabrati osobu koja će nakon  koordinatorske uloge (POSLOVNI KOORDINATOR UREDA) moći u punom smislu voditi Ured u budućnosti, dakle napredovati kroz cca godinu dana

Razmišljali smo unaprijed o prof. razvoju te osobe – da ima kapaciteta!

KORACI

1. Napisala sam pravi Oglas koji je pozvao preko 70-a kandidata, od kojih je 40-ak bilo baš odgovarajućih, a dio se javio „samo“ zbog jako zanimljivog Oglasa, da upozna iznutra ekipu za moguće buduće suradnje  🙂

2. CEO je prvo proveo preliminarni kraći intervju s njih 9-ero koji su prethodno odlično riješili jedan interni test iz merituma poslovanja

Napomena: ne rade tako svi poslodavci i ne treba uvijek tako – sada je bilo adekvatno

3. 4-ero najboljih kandidata je nakon toga došlo na testiranje
Osobno  koristim odličnu platformu sa čijom ekipom odlično surađujem.

Radi se o Selekcija . hr

4. Rješavali su 3 upitnika /testa ( 1 osobnost,1  radne vrijednosti, 1 kognitivni test), u roku od 3 dana (najčešće taj rok dajem jer je realno dovoljan)

5. Analizirala sam rezultate – detaljno – uparila sa svim dobivenim inputima iz tvrtke, CV-om

6. Na temelju toga pripremila sam polu-strukturirani intervju – 10 pitanja (bodovala svaki odgovor na svako pitanje na skali od 1 do 10 u ovom primjeru)

7. Provela intervju od cca 35 do 45 minuta sa svakim od 4 kandidata (bodovala kandidate)

8. Izradila detaljan feedback za svakog kandidata (cca 8 stranica rezultata s testiranja i moje PREPORUKE)

9. Napravila rang s obrazloženjem, tj. koje su prednosti i nedostaci kandidata za konkretno radno mjesto i zahtjeve tog radnog mjesta, sada i razvojno

Usporedbom četvero kandidata CEO (naručitelj) odabrao je kandidatkinju koju sam i ja rangirala kao 1.

Mada, moglo se žmirećki birati i 2. i 3. kandidata. po redu – bili su ovaj puta jako blizu i svi na skali od 1 do 10 – tzv „9“ ke (da nam svima bude jasnije koliko su kvalitetni).

Odabrana kandidatkinja, zaposlena je sada već 4 mjeseca i  kako stvari stoje to već je i bit će kvalitetna suradnja, razvojna, dobitna, za poslodavca i zaposlenika!

Za svako radno mjesto i svakog poslodavca radim procjenu što i kako je najbolje, postoje razne verzije gore navedenog primjera,  s razlogom.

Jer razlikuju se:

  • opisi poslova, čak i radnih mjesta koje nose skoro identične nazove, kod različitih poslodavaca,
  • branše u kojima poslodavci posluju
  • dobavljači, klijenti/kupci
  • vrijednosti koje su bitne za tvrtku i određenog kandidata – da budu FIT i po tome
  • razvojne faze same tvrtke

 

Zato radim tailor – made, unikatno,

investirajući svojih 30 godina rada s ljudima i organizacijama u ovaj posao i usluge koje pružam klijentima,

da budete na dobitku s pravim ljudima u pravim ulogama u pravo vrijeme, sa svrhom i s voljom!

 

Na taj način će vam način, odabirom pravih zaposlenika, sve u tvrtki, od odnosa, povjerenje i poslovanja te rezultata i reputacije tvrtke ići naprijed, na zdravim osnovama!

👉Potražite me za zdrave i prave HR prakse, od selekcije pa nadalje🚀
HR konzultantica
mr. sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
za mikro i male poduzetnike

Kako odabrati i zaposliti pravog suradnika u max 30 dana

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Onboarding - efikasno uhodavanje zaposlenika prema mjeri tvrtke i čovjeka

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru

Izrada modela nagrađivanja i paketa benefita koji zadržava zaposlenike!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru