Opis posla vam je važan temelj za jasna očekivanja i poslovanje

opis-posla-nije-šala

Ako stvarno želite od temelja poslovati kako treba provedite analizu radnih mjesta.

Produkti te analize kada posložite sustav bit će jasan okvir za očekivanja.

Vaša kao poslodavca i vaših suradnika- zaposlenika.

Stvarno je bitno valjano definirati od početka taj opis posla jer je on sastavni dio Ugovora o radu sa zaposlenikom, uz sve ostalo.

Opis posla je REZULTAT ANALIZE radnih mjesta 

U procesu definiramo: naziv posla, lokacija/mjesto obavljanja, glavna svrha posla, ključne aktivnosti-opis poslova i zadataka, posebne uvjete rada, alate i metode…

Bitne su nam i osobne karakteristike izvršitelja te potrebno obrazovanje (min. Ili raspon), radno iskustvo, znanja i vještine, osobine, sustav vrijednosti po kojem čovjek živi i djeluje.

Trebamo znati je li mjesto manje ili više složeno te koja je potrebna prateća razina kompetencija…

Psihofizički zahtjevi bitni su posebno za uspješno izvršavanje radnih zadataka za one profile koji rade u otežanim uvjetima rada, npr. na velikim visinama ili ispod zemlje…

i tada imamo

Produkt analize radnih mjesta – opis posla

Opis posla sadrži u bitnome sastavnice koje daju odgovor na pitanja

  • Koja je svrha tog posla?
  • Koje su ključne aktivnosti i koliko je koja zastupljena u tjednom mjesečnom obavljanju aktivnosti u ukupnom “radnom opterećenju” zaposlenika (npr %)?
  • Kome je odgovoran u svome radu taj konkretan zaposlenik?
  • Koja je razina kompetencija MUST HAVE a koje su samo POŽELJNE (komunicirajte to u Oglasu jasno jer često buni kandidate jer je nejasno njima!)

Pa jedan solidan opis posla izgleda npr. ovako (naravno da može drugi format i dodatne sastavnice…)

Naziv radnog mjesta Suradnik za marketing i društvene mreže*
Unutarnja org. cjelina Samostalni izvršitelj
Odgovara nadređenom Direktoru tvrtke Lokacija Zagreb
Odgovaraju (podređeni) Datum 2025.

Opis posla/ radnog mjesta

Svrha radnog mjesta

Realizacija zadataka vezanih uz promociju tvrtke/brenda na digitalnim platformama /društvenim mrežama

Ključne aktivnosti

Područje aktivnosti Ključne aktivnosti
Upravljanje društvenim mrežama Kreira, planira i objavljuje sadržaj na društvenim mrežama (x, y, z…)
Kreiranje marketinškog sadržaja Piše tekstove, kreira vizualne materijale i video sadržaje za društvene mreže, blogove, e-mail marketing ….
Praćenje analitike Analizira učinke marketinških kampanja na društvenim mrežama, prikuplja podatke o angažmanu i izrađuje izvještaje
Interna suradnja s zaposlenicima tvrtke Inicira i surađuje sa zaposlenicima odjela x/tvrtke i prikuplja stručni dio sadržaja za oblikovanje objava

Potrebno formalno obrazovanje i radno iskustvo

FORMALNO OBRAZOVANJE Minimalno 4-ogodišnja srednja stručna sprema
POTREBNO MIN. (RADNO) ISKUSTVO Iskustvo u upravljanju društvenim mrežama i osnovama digitalnog marketinga od min. 1 godine

Naravno da je bitno odrediti i ključne kompetencije

Npr. za navedeno konkretno radno mjesto očekuje se od zaposlenika:

  • Dobro znanje pisanja (gramatički ispravno)
  • Razumijevanje ciljne publike /sektora x
  • Poznavanje alata za analizu podataka (x, y, z itd.)
  • Znanje engleskog jezika u pismu i govoru B2 razine
  • Snalaženje u radu s alatima za dizajn (y, x  itd.)
  • Poznavanje SEO osnova te plaćenih oglasa na društvenim mrežama

I povezanu potrebnu razinu ekspertize za svaku od kompetencija (znanja, sposobnosti, vještine…)

Da li je npr. potrebna, za barem korektno izvršavanje i to koja razina:

  • Razina 1-junior,
  • Razina 2-middle
  • Razina 3-senior

Pa procijeniti npr. da je bitno da je za TO radno mjesto osoba npr.

  • komunikativna
  • odgovorna
  • kreativna
  • proaktivna

Pa onda sve to lijepo i JASNO upakirati u Oglas za posao i pozvati prave kandidate

Doista se u praksi najbolji rezultati za tvrtke i timove postižu kada se ovaj posao napravi TAILOR MADE.

Bez generike …

 

Rabite ako želite AI alate ali samo za startnu pomoć i prvi grubi predložak koji se NUŽNO mora pretvoriti u ono što će valjati za TO konkretno radno mjesto u konkretnoj tvrtki u konkretnoj niši, industriji…)

Ne mogu i dalje vjerovati koliko sam vidjela samo u zadnje 3 godine problema u funkcioniranju tvrtki jer u bitnome ljudi NISU znali od početka točno što i kako rade, sa kime rade a o zašto da i ne pričamo.

I svatko je imao svoja nedovoljno iskomunicirana očekivanja i svoje podrazumijevanje.

I poslodavci i zaposlenici.

A može se puno bolje, uz pomoć iskusnih HR stručnjaka 🙂
Za par tjedana je sve gotovo…

Da, traži ponešto napora od vas i vaših suradnika koji su iskusni u obavljanu posla,

Da se dobro pripremimo i provedemo npr.  intervjue u procesu analize radnih mjesta.

Pa skupa definiramo detalje koji su temelj za vaše mini standarde izvršenja i za daljnje praćenje uspješnosti zaposlenika tijekom godine.

A sve počinje sa tim produktom valjane analize radnih mjesta.

Taj opis posla nije šala jer je dio ugovora o radu, dio oglasa za posao, temelj za planiranje potrebnih edukacija, temelj za praćenje radnog učinka i puno toga još u zdravim HR praksama u radu s ljudima.

Zato se isplati kako treba provesti analizu radnih mjesta.

Tu sam za vas u slučaju stvarne potrebe 🙂

 

Picture of mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije

vlasnica AB.PRO obrta za poslovne usluge, Zagreb

Nakon 29 godina intenzivnog rada sa ljudima i organizacijama u svim područjima HR-a osnovala sam u srpnju 2022. godine AB.PRO obrt za HR usluge. Provela sam preko 7.500 selekcijskih intervjua, intervjua za zapošljavanje, procjenjivanje radnog učinka.

Kontaktirajte me za 30 minuta besplatne konzultacije

30 minuta besplatnih konzultacija!

HR usluge za mikro i male poduzetnike
HR edukacije
TAILOR MADE

praktične HR teme od ulaza do izlaza zaposlenika iz tvrtke za mikro i male poduzetnike
uživo u Zagrebu i okolici ili online

Razvijam i provodim HR edukativne pakete prema potrebama vaše tvrtke za poboljšanje HR praksi ili birate jednu temu za vas/ zaposlenike.

Uz svaki odabran paket HR edukacija dobivate uključeno:

Zakažite besplatne konzultacije za više informacija o uzajamnim benefitima naše suradnje!

Online i uživo u Zagrebu - prema dogovoru