Ako stvarno želite od temelja poslovati kako treba provedite analizu radnih mjesta.
Produkti te analize kada posložite sustav bit će jasan okvir za očekivanja.
Vaša kao poslodavca i vaših suradnika- zaposlenika.
Stvarno je bitno valjano definirati od početka taj opis posla jer je on sastavni dio Ugovora o radu sa zaposlenikom, uz sve ostalo.
Opis posla je REZULTAT ANALIZE radnih mjesta
U procesu definiramo: naziv posla, lokacija/mjesto obavljanja, glavna svrha posla, ključne aktivnosti-opis poslova i zadataka, posebne uvjete rada, alate i metode…
Bitne su nam i osobne karakteristike izvršitelja te potrebno obrazovanje (min. Ili raspon), radno iskustvo, znanja i vještine, osobine, sustav vrijednosti po kojem čovjek živi i djeluje.
Trebamo znati je li mjesto manje ili više složeno te koja je potrebna prateća razina kompetencija…
Psihofizički zahtjevi bitni su posebno za uspješno izvršavanje radnih zadataka za one profile koji rade u otežanim uvjetima rada, npr. na velikim visinama ili ispod zemlje…
i tada imamo
Produkt analize radnih mjesta – opis posla
Opis posla sadrži u bitnome sastavnice koje daju odgovor na pitanja
- Koja je svrha tog posla?
- Koje su ključne aktivnosti i koliko je koja zastupljena u tjednom mjesečnom obavljanju aktivnosti u ukupnom “radnom opterećenju” zaposlenika (npr %)?
- Kome je odgovoran u svome radu taj konkretan zaposlenik?
- Koja je razina kompetencija MUST HAVE a koje su samo POŽELJNE (komunicirajte to u Oglasu jasno jer često buni kandidate jer je nejasno njima!)
Pa jedan solidan opis posla izgleda npr. ovako (naravno da može drugi format i dodatne sastavnice…)
Naziv radnog mjesta | Suradnik za marketing i društvene mreže* | ||
Unutarnja org. cjelina | Samostalni izvršitelj | ||
Odgovara nadređenom | Direktoru tvrtke | Lokacija | Zagreb |
Odgovaraju (podređeni) | – | Datum | 2025. |
Opis posla/ radnog mjesta
Svrha radnog mjesta
Realizacija zadataka vezanih uz promociju tvrtke/brenda na digitalnim platformama /društvenim mrežama |
Ključne aktivnosti
Područje aktivnosti | Ključne aktivnosti |
Upravljanje društvenim mrežama | Kreira, planira i objavljuje sadržaj na društvenim mrežama (x, y, z…) |
Kreiranje marketinškog sadržaja | Piše tekstove, kreira vizualne materijale i video sadržaje za društvene mreže, blogove, e-mail marketing …. |
Praćenje analitike | Analizira učinke marketinških kampanja na društvenim mrežama, prikuplja podatke o angažmanu i izrađuje izvještaje |
Interna suradnja s zaposlenicima tvrtke | Inicira i surađuje sa zaposlenicima odjela x/tvrtke i prikuplja stručni dio sadržaja za oblikovanje objava |
Potrebno formalno obrazovanje i radno iskustvo
FORMALNO OBRAZOVANJE | Minimalno 4-ogodišnja srednja stručna sprema |
POTREBNO MIN. (RADNO) ISKUSTVO | Iskustvo u upravljanju društvenim mrežama i osnovama digitalnog marketinga od min. 1 godine |
Naravno da je bitno odrediti i ključne kompetencije
Npr. za navedeno konkretno radno mjesto očekuje se od zaposlenika:
- Dobro znanje pisanja (gramatički ispravno)
- Razumijevanje ciljne publike /sektora x
- Poznavanje alata za analizu podataka (x, y, z itd.)
- Znanje engleskog jezika u pismu i govoru B2 razine
- Snalaženje u radu s alatima za dizajn (y, x itd.)
- Poznavanje SEO osnova te plaćenih oglasa na društvenim mrežama
I povezanu potrebnu razinu ekspertize za svaku od kompetencija (znanja, sposobnosti, vještine…)
Da li je npr. potrebna, za barem korektno izvršavanje i to koja razina:
- Razina 1-junior,
- Razina 2-middle
- Razina 3-senior
Pa procijeniti npr. da je bitno da je za TO radno mjesto osoba npr.
- komunikativna
- odgovorna
- kreativna
- proaktivna
Pa onda sve to lijepo i JASNO upakirati u Oglas za posao i pozvati prave kandidate
Doista se u praksi najbolji rezultati za tvrtke i timove postižu kada se ovaj posao napravi TAILOR MADE.
Bez generike …
Rabite ako želite AI alate ali samo za startnu pomoć i prvi grubi predložak koji se NUŽNO mora pretvoriti u ono što će valjati za TO konkretno radno mjesto u konkretnoj tvrtki u konkretnoj niši, industriji…)
Ne mogu i dalje vjerovati koliko sam vidjela samo u zadnje 3 godine problema u funkcioniranju tvrtki jer u bitnome ljudi NISU znali od početka točno što i kako rade, sa kime rade a o zašto da i ne pričamo.
I svatko je imao svoja nedovoljno iskomunicirana očekivanja i svoje podrazumijevanje.
I poslodavci i zaposlenici.
A može se puno bolje, uz pomoć iskusnih HR stručnjaka 🙂
Za par tjedana je sve gotovo…
Da, traži ponešto napora od vas i vaših suradnika koji su iskusni u obavljanu posla,
Da se dobro pripremimo i provedemo npr. intervjue u procesu analize radnih mjesta.
Pa skupa definiramo detalje koji su temelj za vaše mini standarde izvršenja i za daljnje praćenje uspješnosti zaposlenika tijekom godine.
A sve počinje sa tim produktom valjane analize radnih mjesta.
Taj opis posla nije šala jer je dio ugovora o radu, dio oglasa za posao, temelj za planiranje potrebnih edukacija, temelj za praćenje radnog učinka i puno toga još u zdravim HR praksama u radu s ljudima.
Zato se isplati kako treba provesti analizu radnih mjesta.
Tu sam za vas u slučaju stvarne potrebe 🙂