Izgradnja povjerenja unutar tvrtke kroz HR prakse temelji se na 3 bitna stupa:
- praktičnoj brizi za ljude u rolama zaposlenika
- dosljednosti
- transparentnosti i fer odnosu
Kako to postižemo?
• Transparentno komuniciramo
Redovito informiranje zaposlenika o odlukama, promjenama koje se spremaju pokazuje poštovanje uprave i menadžmenta te smanjuje nesigurnost kod zaposlenika. Oni tada znaju da smiju pitati i da će im dostupnost menadžmenta za bitna pitanja u poslovnom kontekstu biti normalna stvar. Sve to dodatno učvršćuje povjerenje.
Imate li osigurane interne kanale i laku dostupnost svim zaposlenicima ključnim informacijama?
• Dosljedni smo u akcijama
Ključna pravila i HR procedure trebaju vrijediti jednako za sve kategorije zaposlenika.
U protivnome povjerenje se ruši kad zaposlenici vide da se neki zaposlenici favoriziraju, kod isplata benefita, korištenja parkinga, dolazaka na posao ili uključivanja online uvijek sa bar pola sata kasnije od svih drugih…a da nitko ne kaže od nadređenih niti riječ tim zaposlenicima, dok za druge vrijede pravila točnosti….primjera je jako puno i svi ih znamo, zar ne?
Na koji način vi osiguravate fer utakmice u tvrtkama?
• Jasno raspisani te sa zaposlenicima jasno iskomunicirani HR procesi
Procesi pribavljanja i zapošljavanja, upravljanja učinkom i napredovanja, nasljeđivanja za koje je ljudima jasno prema kojim kriterijima, kako i kada se realiziraju, pomažu stvoriti i održavati povjerenje kod zaposlenika.
Kada ljudi znaju da se (pr)ocjenjuju prema rezultatima i odgovarajućim ponašanjima, a ne prema osobnim vezama i kumstvima, lakše se angažiraju i osjećaju također sigurnost i pripadnost u sustavu i mikrokozmosu tvrtke.
Imate li ažurne HR radne upute dostupne svim zaposlenicima za ključne HR prakse tvrtke, od ulaza do izlaza zaposlenika iz tvrtke?
• Praktično brinemo o dobrobiti zaposlenika
HR koji se aktivno bavi time da olakša život zaposlenicima npr. kroz sustavne programe podrške psiho-fizičkom zdravlju zaposlenika, uvažavajući realne potrebe mladih (samohranih) roditelja i posvojitelja s malom djecom …..šalje jasnu poruku:
“Važni ste nam kao ljudi u rolama zaposlenika”
A kada ste nekome važni volite biti u društvu s njime zar ne?
Kako se vi brinete na praktičan način za vaše suradnike u tvrtki?
• Aktivno slušamo i uključujemo zaposlenike
Redovite ankete, feedback dionice (davanje i traženje) te uključivanje zaposlenika u kreiranje procesa i donošenje odluka povećavaju osjećaj pripadnosti kod zaposlenika.
Kao logičan slijed to pozitivno utječu na gradnju odnosa i kulturu povjerenja.
Jeste li do sada educirali zaposlenike na temu traženja i davanja smislenog feedbacka?
• Treniramo team lead-ove i voditelje
Voditelji koji znaju slušati, prepoznati potrebe ljudi i djelovati pravodobno te u razumnoj mjeri empatično i praktično podržavajuće – ključni su nositelji povjerenja u svakom timu a kasnije i angažmanu zaposlenika koji im vjeruju.
Educirajte te ljude i prije nego preuzmu vodeće role.
Da budu spremni i oni i tim da bez grča u želucu započnu prve sastanke s timovima.
Jer nema veze ako su do jučer bili s njima u ulozi suradnika u timu pa ih poznaju. Jako puno se toga mijenja kada jedan član/ica tima mijenja ulogu iz suradničke u voditeljsku.
Drugo jutro više ništa nije isto ni njemu/njoj ni suradnicima.
Prakticirate li prije preuzimanja vodećih rola educirati zaposlenike u tvrtki?
Da novi voditelji vjeruju sami sebi da to mogu?
Tek tada mogu u praksi voditi druge.
Jer gdje ima povjerenja, ima i rasta.
A zdrave HR prakse su zdravo tlo za razvoj zaposlenika i rast poslovanja.
Primjenjujte ih i rastite zdravo!