Investicije u edukaciju zaposlenika, kada su pravovremene i sa svrhom, s pravim ljudima, stručnjacima i na pravi način za tvrtku jedna su od najboljih investicija.
Planirajte ih i u pravo vrijeme osigurajte onim zaposlenicima koji će ih htjeti i moći primijeniti u praksi.
Na taj način postat će jedna od mudrijih i profitabilnijih investicija koja gradi i jača ključne potencijale tvrtke…
Ljude u ulogama zaposlenika
Mudro odabrane potrebne (HR)edukacije su alati tvrtki i zaposlenicima za win-win:
- zaposlenicima da sebe razvijaju,
- da ljudi ostanu u tijeku sa novostima u struci
- da kao kompetentni zaposlenici rade na kvaliteti i rastu poslovanja
- za tvrtku, da oživotvori smisleno nagrađivanje radnih rezultata zaposlenika
- za motiviranje zaposlenika i dodatni angažman u radu
- za izgradnju dugoročnog odnosa zaposlenika i poslodavca te zadržavanje u tvrtki
Osim drugih bitnih poslovnih tema HR teme su jako bitne jer:
- ljudi rade s ljudima i
- pružaju usluge ljudima i
- prodaju proizvode ljudima
- i s ljudima – klijentima – grade odnose!
KAKO ćete postići mudre odabire, primjerene baš za vašu tvrtku?
Kako je kao i sve drugo teže provesti.
Jer traži dosljednost u primjeni da bi dalo rezultate.
I traži komunikaciju sa zaposlenicima koji trebaju biti aktivni sudionici planiranja edukacija za njih u sklopu njihovog profesionalnog razvoja.
Zato ako ozbiljno planirate investirati u edukacije kako bi:
✅ nadogradili kompetencije vas i zaposlenika
✅ klijentima isporučiti kvalitetna poslovna rješenja usklađena sa propisima
Jako je bitno.
Smisleno odabrati edukacije koje realno trebaju tvrtki i zaposlenicima i ne troše uzalud resurse primatelja i davatelja edukacije, niti onoga koji plaća istu a to su ponajprije:
❌ vrijeme
❌ zdravlje
❌ financije
Imajte na umu da je valjana ona platforma za poslovne edukacije koja se svojom konkretnom ponudom može prilagoditi vašim potrebama i riješiti dobar dio muka iz prakse.
Birajte one edukacije, radionice, webinare, koji sadrže primjere iz prakse i rad s ljudima i predloške za rad (kada je primjenjivo) te folow up konzultacije…
Napravite internu procjenu potreba za edukacijama/mentorstvima…
Ono što je vaš dio posla je prvo se dobro interno pripremiti.
Napravite procjenu potreba za izobrazbom za zaposlenike.
Sa jednom solidnom analizom potreba za izobrazbom zaposlenika plan izobrazbe bit će realan i FIT za tvrtku i nećete više „bacati“ novac, vrijeme zaposlenika i druge resurse tvrtke u „vjetar“!
Dakle, procjenom potreba za izobrazbom utvrđujete:
✅ Gap-ove između postojećih kompetencija zaposlenika i onih koje im trebaju
✅ Sadržaj i oblik izobrazbe koja će popuniti gap-ove kompetencija zaposlenika ovisno o:
- ulogama koje imaju u sklopu poslovnih procesa (funkcija)
- radnim zadacima koji su bitni za kvalitetu i efikasne isporuke
- čestini i složenosti komunikacija sa klijentima – za što je jako bitno imati potrebne kompetencije te svjesno upravljati doživljajem korisnika usluga i proizvoda
- EU ili ne-EU projektima u kojima sudjeluju
- drugim specifičnim područjima rada zaposlenika
Informacije dobivene temeljem valjano napravljene procjene potreba za izobrazbom omogućit će vam da napravite odgovarajući
✅ Plan izobrazbe
Plan izobrazbe je dokument formatom prilagođen potrebama tvrtke.
Taj dokument može biti dostupan npr. u dijeljenom folderu ili HR aplikaciji ako je tvrtka koristi kako bi zaposlenici imali na jednom mjestu objedinjeno i kako bi mogli planirati unaprijed svoje obveze i znati:
- tko od zaposlenika,
- zašto i što,
- u kojem opsegu i
- na kojoj razini,
- kada
- u kojim formatima izobrazbe / mentorstava / coachinga
treba usvojiti/ usavršiti/ biti u tijeku sa izmjenama ključnih propisa ili usavršiti ključne vještine za uloge koje zaposlenik ima u tvrtki, prema opisu posla koji jasno ukazuje na potrebne kompetencije zaposlenika (znanja, sposobnost, vještine..) uz potrebnu osobnost i sustav vrijednosti koji podržavate u tvrtki i kroz obavljanje svakodnevnih poslova
✅ Razvojni put zaposlenika u tvrtki – u dogovoru sa njim/njom
Podaci iz plana izobrazbe su samo jedan dio podataka koji se koristi kao informacija za razvojne intervjue sa zaposlenicima koji se provode prema potrebama.
✅ Pull zaposlenika koji imaju kapacitet za mentore, edukatore …
Zato je jako bitno iskomunicirati s ljudima kako oni vide potrebe za usavršavanjem?
Koje su potrebe zbog poslovanja tvrtke i gdje je presjek tih potreba da se popune gap-ovi u kompetencijama a da ljudi nauče i nešto novo što ih obogaćuje dodatno na osobnoj razini i čini zadovoljnima.
Jer bitno je imati zadovoljne i angažirane zaposlenike jer oni stvaraju vrijednosti za tvrtku.
Koju god poslovnu edukaciju birali od koga god na ovoj planeti, prvo provjerite i budite sigurni da je ta edukacija
- sadržajno
- formatom
- praktičnim primjerima i
- popratnim materijalima nakon radionice – za daljnji rad
primjenjiva za praksu poslovanja baš vaše tvrtke i za smislen razvoj zaposlenika.
Zapitajte se i npr. pitanje – da “zakucate”:
- Štedi li edukacija koju birate zaposlenicima desetke ili stotine sati lutanja, traženja i učenja, obično na vlastitim pogreškama, koje mogu koštati tvrtku novaca i reputacije?
DA? – odlično, educirajte sebe i svoje ljude
Sretno vam u smislenom bildanju kompetencija zaposlenika i vas 🙂
Tu sam na dohvat klika za edukacije i konzultacije!
HR konzultantica
mr.sc. Andreja Bakula, prof. psihologije