Kada počinju putovanje stazama voditeljskih iskustava, često se događa u počecima baš takva situacija, s kojom smo se svi susreli ako radimo više od par godina s ljudima…
Tada je često (ne uvijek!) put vođenja ljudi “popločan najboljim namjerama”…?
No da li su ishodi takvog mindseta i ponašanja neiskusnih voditelja prikladni, kvalitetni, valjani, dobri za tim, tvrtku i poslovanje…?
U puno slučajeva nisu, nego baš urušavaju odnose, pokazatelje poslovanja…
Eh da, taj novi voditelj koji želi dokazati da “zaslužuje” titulu.
Pa sve zna.
Sve odlučuje.
Sve kontrolira…
A tim suradnika sve više šuti…
Radna energija stagnira pa opada…
Pogreške se ne usude komunicirati…
Odgovornost se ne preuzima jer često i nije jasno za što točno…
Kreativnost ako je i postojala pomalo nestaje…
Nepovjerenje se „uvlači“ sve više u timove…
I onda se voditelji /menadžment “čude”?.
Zašto ljudi nisu angažirani?
Zašto je nestalo povjerenje?
Zašto se probijaju definirani rokovi, više puta?
Zašto je u porastu broj bolovanja, opravdanih ili ipak ne?
Zašto se klijenti i dobavljači sve više žale na kvalitetu isporuka?…
Istina je prilično gola i jednostavna, kada govorimo o utjecaju voditelja:
Iskusni voditelj zna da njegova snaga niti uloga nije u davanju odgovora i miješanju u sve živo
- Iskusni voditelj zna da je bitno postavljati prava pitanja pravim suradnicima u pravo vrijeme…
- Iskusni voditelj zna da je svrha rada bitna ljudima i to sve više sposobnijim, kompetentnijim i osvještenijim suradnicima…
- Iskusni voditelj zna da je njegova/njezina snaga u jačanju tima, facilitiranju da svatko da najbolje što zna i može…jer hoće!
Neiskusni voditelj često ni ne zna da ne zna, i u toj dubokoj „nesvijesti“ koristi npr. “bossy” stil ili neki drugi stil iz raznih razloga…
A opasno je u radu s ljudima ni ne znati da ne znamo….ako traje duže vrijeme…
Jer feedback „nesvijesti“ u radu s ljudima, stiže obično nakon par tjedana ili mjeseci (ovisno o industriji i drugim faktorima…) kroz jasne „poslovne šamare” koji su izbrojivi, mjerljivi u eurima, u broju nepotrebnih sastanaka i eskalacija od strane klijenata, u broju odlazaka iz tvrtke, bolovanja…
Zato osigurajte u timu pravovremenu praktičnu pripremu budućih voditelja…
Jer iskusan voditelj kroz
– usmjeravanje suradnika jasnim uputama
– pitanja i traženje feedbacka suradnika
– provjeru razumijevanja…
– držanje dogovora…
– transparentnost u komunikacijama
olakšava procese činjenja, gradnje odnosa i stvaranja povjerenja, olakšava poslovanje tvrtke…
A kada to stvarate i održavate ljudi vas slijede prirodno. Jer niste najpametniji u sobi, tvrtki niti u industriji…niti trebate biti.
Ali znate otključati i usmjeriti potencijale baš vaših a ne hipotetskih suradnika.
I tu počinje prava snaga i važnost ljudi u odjeći voditelja.
Pa zar se onda ne isplati mudro investirati u pripremu ljudi PRIJE nego preuzmu ulogu voditelja?
Porazgovarajmo kada se odlučite da je vrijeme promovirati suradnike, ali prije toga, pravovremeno… 🙂